En lugn dag, men ändå hektisk!

2008-08-29 |13:04:34
Bwah.
toklugnt tänkte jag imorse,
oh så skönt.
men icke då.
efter några samtal i telefonen insåg jag att en lugn dag bara var att drömma om.
men jag tror jag har lört det mesta som blev fel iaf. skönt det.

dagens upplevelse änsålänge:
en tysk snubbe kommer in,
kollar lite broschyrer,
sätter sig vid receptionen på en barstol,
frågar på otroligt knagglig engelska om vi har rum & vad de kostar.
han får se på miniräknaren vad de kostar & han säger "no ..no"
okej, säger jag & tror att han ska gå.
men nehejdå, han sitter kvar, som om han vill säga något.
så jag frågar, på englösh åffkårs, om han undrar något ellr behöver hjälp.
då säger han "haw doh jauh --(otydligt) auf vidersehn englösh?"
Jag säger "goodbye" & han säger samma sak, tar mig i handen & går.

skum tysk det där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!