Nyklippt & förkyld.

2008-08-26 |20:44:37
Häromdagen läste jag Blondinbellas blogg,
där hon skrev om en taxiresa.
Taxi chaffisen var förkyld & toknös där framme i bilen,
& hon skrev om hur hon tänkte att "jahapp, nu blir jag sjuk".
Precis så kände jag igår när jag tog bussen in till Nyk,
för att möta frugan & dennis .
Först gick en tant på med två gigantiska hundar,
(vi snackar typ kalvstorlek) ,
&  hon nös & hostade sådär irriterande,
& självklart satte hon sig framför mig i bussen.
jamen visst, kärring, smitta mig, gör det!

Sen hostade ungefär 70% av alla på bussen,
resten snorade bara. (!)
Jag sitter där & tänker precis så som Blondinbella tänkte,
åhnej jag blir förkyld.
& vad har jag gjort idag?
jo, nyst hela jävla dagen har jag.
fy fan.
 ont i halsen & snorig .

idag vaknade jag vid tio & ringde direkt till Linas sis' salong
& bokade klipptid vid lunch.
Hon sa att Lina var innan mig,
så jag passade på att ringa min psykokiller
& tigga skjuts, vilket jag till min glädje fick.
vi drog in till nyk & lina färgade ögonfransarna
medans jag blev klippt.
det blev väldigt mkt kortare, men också väldigt sniggt.




Efteråt tog vi med oss Lina Sis & mötte Dennis på stan,
& käkade lunch på caffe latte.
jag tog champinjontoast & fick typ 3 bitar champinjoner,
hmhm.

nu sitter vi här, jag & D,
med två toksöta kissar liggandes bredvid oss.
pöh, nu passar det att sova va?
men när vi ska sova då äre disco all night long.
pfft, fuckers.


nejmennuskajagmysalite. <3

uscha jobbar imorgon :/
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!