Skrikande barn & igelkottar

2008-07-03 |23:07:47
Jaa, jag erkänner.
jag bad min bejb ringa jobbet, så satte jag mig bakom receptionen.
vid fika"hörnan" vi har där.
& ja, jag tog lite glass ut frysen . .
Men gud straffade mig direkt!
Mitt uppe i ett samtal om resan, bastu, mat och återigen mat,
med min bejb, så hör jag plötsligt ;
HALLÅÅÅÅÅÅ
HALLÅÅÅ
HAAAALLÅÅÅÅÅÅ!

jag mumlar något till bejb
om att jag måste lägga på.
Jag går ut till receptionen,
vad hittar jag ?
Jo,en 2åring som har krupit upp
på receptionsdisken & skriker
HALLÅÅÅ HALLÅ HAAAALLÅÅÅ !

Jag svarar "Ja?"
Ungen säger "DET HACKAR !!"
"Vad hackar?"
"MUSIKEEEN!"
. .  . jaha, jag fattar,
min otroligt snabba hjärna kopplar
& förstår att han menar att det är hack i skivan som spelas
för glatta livet ute i restaurangen/lobbyn.

Vi stänger av cdspelaren tsm .
sådärja.

---------------------

När jag & Kim höll på att stänga,
med allt vidrigt pappersjobb som jag bara hatar,
så kommer det in en söt liten tant & säger ;
"Ehum,ni har fått en igelkott"
vi ser ut som två frågetecken, jag & kim,
går ut till dörren & kollar.
Mycket riktigt står det en liten igelkott där,
precis innanför den öppnade dörren.
Den andades sådär fort som kaniner gör,
du vet när man tror att dom typ ska dö?

Kim var übersmart & hämtade grytlapparna
inne i köket, lyfte ut den lilla taggtussen
& släppte honom (det kändes som om det var en kille!)
ute i en buske där han låg som en boll tills hon hade gått.

Ja, det må jag säga.
söta små djur det där. 
 
-------------

imorgon är jag ledig, haleeluuujaah!
&
jag får min säng.
& jag ska förmodligen boka bejbs & min resa.
kauwabungaa!
(ni vet som vad-han-nu-heter-den-där-måsen i bernard & bianca skriker när dom ska flyga?)



jag är så himla stolt.
jag fick igång min tv.
Man var tydligen tvungen att söka efter & ställa in kanalerna . . .

  -------------

Well,
time för att hit the bed.
ska bara titta lite på Sex and the city först,
kan inte slita mig.

p u n g o u t  .
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!