IKEA - ungarnas palats ?

2008-06-30 |23:48:23
en heldag på IKEA,
skoj kan man tycka?

en plåga kan jag tycka.

okej, jag älskar barn.
det vet dom som känner mig,
jag älskar att gullegulla med dom där små liven
som bara sitter i vagnen & ler lite smålurigt .
dom tycker jag om, massa.

men dom andra då ?
de andra 99 % ?
de som skriker, slemmar ner, slår sönder saker, gnäller, sparkas & bara är allmänt i vägen?
pfft. fy sjutton för dom!
& ännu mera fy sjutton för föräldrarna som tog med ungjäveln till IKEA.
Hallå, har du ingen mormor / morfar /farmor/farfar som kan ha den lilla helvetesmaskinen instängd i en barnkropp en ynka dag? va? kom igen nu, förstår du hur jävla tråkigt barnen tycker det är på IKEA?
uscha, så egentligen är det ungarna det är synd om. Japp.

Hur som helst, idag har vi inskaffat mycket stuff så att säga.
Porslin, massa köksgrejer, en ful & obekväm bäddsoffa (som var billigast & ja man är väl ingen snobb^^),
massa småsaker som man inte tänker på.
Ändå är det saker kvar att köpa.
Ett barbord tillexempel, med stolar såklart.
Men jag har däremot köpt en säng från Jysk, som kommer att levereras på fredag.
uscha, jag måste hjälpa flyttnissen att bära upp allt. pöh.
Jag höll seriöst på att avlida idag när mor min & jag bar upp soffdelarna för mina 3 spiraltrappor.
Mja, inget man ser fram emot direkt, dessa trappor.

Uscha nu är jag helt slut, det tar på krafterna att vara aktiv & inredare en hel dag.
Nu sitter/ligger jag här i min obekväma & hårda bäddsoffa, med en extra madrass på.
Efter ungefär en halvtimmes krångel med en enkel lampa som det egentligen bara vara att sätta i kontakten i, så är denna lilla lampan mitt enda ljus just nu. Förutom datorn. & TVn.
Kollar på bejbs Scrubs <3.

Jag saknar min bejb,
om möjligt ännu mera idag än igår.

<3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!