Lördag, midsommardagen

2008-06-21 |13:02:00
Bakis ?
Nej inte ett dugg, jag slocknade efter litervis med cola &  kilo efter kilo med ostbågar igår.
vaknade vid halv 9 imorse, tokpigg & utvilad.
Har inte sovit såhär bra på länge, måste vara för att allting bara känns så himla..
underbart :)

Allting har löst sig.
Jag har jobb, ett jobb jag faktiskt trivs på.
Jag har (snart) en egen lägenhet, inom 4 veckor iaf.
Jag har världens finaste pojkvän, min finfina Stepho :) , som jag åker utomlands med vecka 29.
(då vi också firar ett halvår tillsammans, men det kommer han väl inte ihåg så du får se detta som en påminnelse bejb)

Jag är på bra humör trots det knasiga vädret & finn-invasion som har slagit till i mitt ansikte runt min haka =/ .
Men men vattafuck, skit the samma så att säga.

Här sitter jag & degar till ljudet av Jerry Springer (oh vad jag älskar helt störda amerikaner som knullar runt) & självklart lite Jason Mraz som gör livet enklare & mycket mer.. fnittrigt & hey-jag-vill-bara-hoppa-i-sängen-aktigt?
Har också moffat tokgod stark mat som jag fick av Puttrick tha chef igår, muums.
Idag ska jag nog försöka rota fram något att äta på jobbet, jag orkar ju aldrig annars. Brukar gå & öppna alla kylar & frysar hundra ggr, men sen orkar jag aldrig göra något.
Kan ha något med den hemska spisen att göra, huh så dum den var när jag & lina skulle koka potatis förra midsommar.  Hah det är tur att vi är kungar & har bra bortförklaringar .

Bussen går om en timma, så det är alldeles för tidigt att börja gå nu.
Om jag inte tar östervägen & lämnar tillbaka mina filmer jag hyrde igår förstås. .

Jamenjustja, lite betyg ska väl filmerna få?

Prinsen & Jag
Komedi med Julia Stiles (älska!),
hon är en målmedveten halvnördig brud & han är danmarks kronprins som vill dra till USA för att sätta på brudar.
Dom träffas & blir kära. Han friar, hon säger ja & hon ska bli drottning.
Men hon ångrar sig & vill hellre bli läkare & leva ut sina egna drömmar.
Först tror man att allt skiter sig för dom, men sen så kommer charmprinsen i slutet & säger att han väntar på henne, får äver and äver. Awh, sött ?Ja.  Har gjort förut ? ja.
Men ändå, det funkar. En film man inte behöver tänka så mkt i.
betyg : 2 ½ ostbåge av 5.

Vad kvinnor vill ha
Komedi med Mel Gibson.
Hade sett den när jag var mindre så jag ville se om den & kolla om det var så bra som jag tyckte då.
Och jaa, den är faktiskt smårolig rakt igenom. Jag fnissade till ett par ggr, det ska erkännas.
Ja okej den är lite typisk sån film som min mamma skulle se, men ändå.
Funkade tokbra när man inte orkar se en sorlig dramadokumentär liksom.
betyg : 3 ostbågar av 5.



Well, nu har jag tröttat ut alla tillräcklig
& jag kan snart börja traska till bussen,
med en avstickare för att lämna mina filmer.
jäjä, have it good alla bakis-bejbs där ute!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tsss, jag har kommit ihåg vårat datum oftare än vad Du har, så försök inte! :P

2008-06-21 @ 19:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!