Moffdag

2008-05-17 |11:28:12
Idag är det moffdag, det har jag bestämt. Sådetså .

Efter att ha mumsat allt onyttigt man bara kan igår, så slocknade vid vid tolvsnåret, & vaknar runt halv 2 av att lillsis Mio kommer hem med ungefär tjugo elefanter. Iaf lät det så.
När alla också började vråla till Sommartider, sa jag hejdå till min sköna sömn.
Jag låg & vickade rumpan i takt till Gyllene tiders toner.

Jag måste ha lyckats somna, för efter en stund vaknade jag av att det var ljust & jag var kissnödig like hell.
Då är det folk kvar ! Ohmy, kollade på klockan & den var halv tio.
Herregud, inte ens jag orkade festa så länge när jag var i mios ålder !
ujuj. applåd till dom.

Hur som helst, jag  & stepho gick upp & gjorde kaffe/te .
När vi väl sitter där i alla kexsmulor/öl-kladd, så börjar Stepho läsa illustrerad vetenskap som låg där helt oskyldigt på bordet.
Oh no, vilken smartunge tänkte jag.
Jag sneglade lite på sidan där det var hjärngympa, sånt som jag aldrig klarar.
Inte ens i min vildaste dröm.
Men vad händer?
JAG löser ett sifferproblem ! JAG ! 
När chocken hade lagt sig så tänkte jag att woh, javisst alla kan ju ha tur.
Så begåvad är jag ju inte.
Stepho bläddrar vidare i tidningen & tvingar mig att göra den där frågesportgrejen, du vet sån där man får en ledtråd & man kan få 5 - 1 poäng, beroende på när man har listat ut svaret.
jag brukar få 1 poäng på det. om jag har tur dvs. hmhm.
Men så läser han, på kategori "Känd hamn" (eller något sånt).
Sepho börjar läsa massa knasiga breddgrader & säga exakt var det låg.
Jovisst tänkte jag, för jag är ju så bra på det där med grader. svar nej.
Men, jag sa det jag tänkte först på "Pearl harbor".
(att det är den enda hamnen jag kan hör inte hit).
PEARL HARBOR VAR RÄTT !

Nu är det bevisat, jag är smart .

----

Nu sitter vi här i Stepho's säng, kollar på något program där man målar eld på bilar.
Jättespännande. verkligen.
Vi ska mumsa våfflor sen, eftersom elefanterna åt upp våra pizzor som vi skulle haft till lunch.
Tycker lite synd om mio som dammsuger där uppe, stackars liten.

Det var mycket kex där uppe .

Pung out.
Kommentarer
Postat av: mia

hahaha. härligt inlägg :D Tack för din empati snyggve

2008-05-18 @ 23:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!