dagen efter.

2008-09-06 |13:06:16
. . då ångrar man sig alltid. Eller?
nja, inte så värst.
men skoj hade vi iaf.
vi tog bussen in till nyk, jag jass & D.
mötte upp ewe på tågstationen, där hon anlände med tåg från strängnäs.
hon babblade konstant i säkert en halvtimme, undrar om hon ens andades ?
det lät ungefär "Men hur mår ni då? . ...-tyst en halv sekund- ,,men iaf, jag måste bara berätta..!"
vi fick många skrattattacker bara på vägen till Tandoorihouse, där vi åt indiskt.
mycket gott, mums!
Ewe & Jass tar en varsin starköl till maten & när Ewe beställer sin säger hon:
"Ja, jag måste ju ta fram mitt leg, för jag ser ju ut som 14"
servitören kollar på henne, får leget & säger misstänksamt .
"Är det här du?"
Ewe flinar lite & säger "Ehum, ja det hoppas jag? "
Han ser på henne och ger tveksamt tillbaka leget & serverar henne hennes öl.
Att hela middagen sen var helt sjuk och full med skratt var helmysigt.
rykande järngrytor & jag vetefan vad allt var , hah !
Sen går Ewe & byter om lite, så hon blev en riktig bejbbejb, miao säger jag.
Efter det då?
Jo, just ja, vi följde D till bussen där han skulle möta upp sina bettna-homies,
& på stora torget så står det en husvagn parkerad & massa kristna folk står där & lockar med kaffe/choklad.
Vi normala människor går förbi när en dam säger "Vill ni ha gratis kaffe?",
men självklart knallar Ewe fram till dom & ropar till oss som ignorerade damen :
"Men hörrni, vänta! det är ju GRATS kaffe!!" Att hon är väldigt glad och nöjd kanske jag itne ens behöver berätta?
Hon står där i säkert 5-10 minuter & diskuterar om hurvida hon är kristen eller inte,
men hon kom fram till att nja, hon var nog inte det.

när vi väl fick bort henne därifrån, vinkar vi hejhej till D & vi brudar  går ner till O.T (Oliver Twist),
& tar oss en varsind cider/alkoläsk + en självklar kisspaus.
där sitter vi & dricker & skrattar som sjutton åt allt & ingenting ett tag,
innan vi tar kisspaus nr 2 & sen traskar uppemot stan igen för att gå till O'learys.
Men nehejdå, D ringer mig & berättar att jahaja, dom stänger baren kl 23!
Pung på dom tänker vi & att jahapp, det får väl blir rocken då, j  i p p i .
vi går in, tar en drink, konstaterar att det är bättre & billigare på O.T ,
& efter en snabb röstning går vi dit igen , denna gången med grabsen i släptåg ;).
där sitter vi en stund & pratar & dricker lite. (plus ett antal kissapauser).

Klockan närmar sig ett & bussen går kvart över,
så vi brudar gör kisspaus nr femtioelva ungefär ,
innan vi blir eskorterade till busstationen av boysen.

på bussen börjar Ew dryga med en kille som sitter på hennes väska,
mycket givande samtal hah.

Det var nog min gårdagskväll (kan man ens säga så?).

Idag då? mjo.
mår lite illa, huvudvärk & ett otroligt sug efter pizza!
ska övertala D att köpa det till mig när han kommer lite senare .
du är bäst D, helt enkelt bäst. <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!