Gårdagen & idag

2009-04-30 |09:51:35
igår gick jag & D spontant på bio,
vi såg "Män som hatar kvinnor".
Så sjukt bra film! 
Otroligt hemsk & så hade vi ett hånglade sliskpar bredvid oss,
men ändå ojoj vilken fängslande film.


Jag har precis mumsat i mig en bit av det som blev över av smörgåstårtan,
det är alltid godare dagen efter. 
Idag blir det att jobba, inte alltför avancerat dock.
har ungefär 3-4 gäster & kan stänga tidigare, skönt.
Så får vi se om älsk ska ut ikväll eller om vi ska stanna hemma & ha en otroligt vuxen (& säkert tråkig i andras  ögon) myskväll med ostbågar (!) & cola. 

Jag tänkte på det igår, hu så vuxna vi har blivit. 
det bara slog mig,bara sådär. 
jag har blivit vuxen. 
en riktig kärring.
jag stör mig på folk som skriker & super på bussen när jag ska hem efter jobbet på kvällarna.
jag låter små tanter gå före mig på/av bussen & i vissa köer om jag inte har bråttom.
jag (& D) har icakort & kommer alltid ihåg att dra det när vi handlar på stora belopp.
vi kommer förmodligen köpa en bil före en platt-tv. 
vi ska till ikea imorgon  & köpa nya kökshandukar, tvbänk & GARDINER!
vi har blommor i köket. 
vi pratar om att D borde önska sig en dammsugare i present. 
jag somnar vid 9 varje kväll innan jag ska jobba frukost, även om detta är de åren då jag ska kunna vara uppe dygnet runt.
jag kollar hellre på Äntligen hemma än Whipeout. 

ja, vad tycker du?
vuxen eller inte? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!