Ryssar & Surpuppor

2009-04-15 |19:26:41
jag är omringad.
Av 3 ryssar som klunkar vodka som om det vore vatten,
likaså med ölen som de häver i sig.
När ska man säga stopp?

& jag är omringad av bitterf*ttor, helt galet att man kan vara så grinig som de är!
Vid incheck så frågar en av dom mig "När ska vi äta?" med grinig ton.
jag svarar då "Ja, ni ska äta tvärs över gatan -gestikulerar- .."
"Jag frågade faktiskt NÄR!"
"Ehm, jaa.jag ska kolla.. 20.00 står det"
"JAHA! -suckar surt".
Jag tänker då att jag kanske kan få dom på bra humör:
"Ni har bokat bastun ser jag.."
"Ja, den ingick ju!?"
"ehm,ja, men man måste ju boka den & det har ni.."
"Ja , den ingår ju!!"
"Ja, men ni har bokat den till 18.30,så då är den varm.."
"Ja, jag vet!"

Sen log jag bara för jag kom inte på något som kunde göra dom nöjda.
Efter en stund så kommer 2 av dessa ner & vill ha ett varsitt glas vin,
skönt tycker jag. då kanske dom blir på lite bättre humör & häller upp.
Då, får jag som en deja vú när en av tanterna säger:
"Men hallå! LITE till va? Jag beställde ett helt glas vin!"
De har garanterat redan fått mer än 15 cl, som är ett glas vin om man ska följa regelboken.
Men visst, några droppar till. Då hör den andra tanten vad som sägs & säger att hon vill minsann också ha mer vin!
Jag häller upp & får inte ens ett tack.

Sen gav jag upp om att få dessa damer nöjda.
Dom kan äta bajs, jävla bitterf*ttor!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!