Sjukskrivning?

2009-08-13 |07:00:29
Nu vet jag snart inte om jag orkar mer.
Vätska i knät. Knarka tabletter.
Ont . Ont. Ont. Hela tiden.
Får egentligen inte belasta knät alls, borde gå på kryckor.
Jobbar ändå. Ont . Ont.
Kanske blir en sjukskrivning, även om jag helst inte vill det.

Pungprutt!

-----------


Hur som helst så var min födelsedag bra,
fick visserligen jobba, men det gör inget.
Jag blev väckt av D vid 5-tiden på morgonen,
med nybakad tårta & ett sött kort.
Det värmde massor, åh vad jag älskar dig!

Sen iväg till jobbet,
dit D's mämi kommer in helt pltösligt, med en blombukett till mig.
Tusen tack, jag blev verkligen överraskad!

När jag kommit hem kom Gutt över en stund & vi åt choklad eftersom grädden på tårtan hade surnat hah.
Fick 2 trisslotter, men blev inte miljonär den gången heller. Rackarns!
Det plingar på dörren & där står ett blombud, som min underbara mamma & pappa har skickat till mig .
Tusen tack !

Efter att Gutt hade lämnat oss för att åka hem till min knäskadade vän Kikis,
så åkte jag & D in till staden, där vi gömde oss under paraplyt när det spöregnade.
Vi gick till smyckesaffärer & D sa att jag fick välja ett armband, eftersom jag hade önskat mig det.
Jag valde ett ur "Snö of Sweden"-kollektionen (visst lät det proffsigt?), åh så fint det är!

Sen åt vi god god god , jättegod mat igår kväll, och efter det slocknade jag som vanligt.

Alltså, bra födelsedag!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!