dagen före dopparedagen

2009-12-23 |14:44:04

& som vanligt undrar jag, varför heter det så?
dopparedagen alltså.
Är det för att en del äter dopp i grytan?
Då borde det ju isåfall heta något godare som tex "Dagen före skink-ätar-dagen".
Ja,minsann. det tycker jag.

Nu har jag varit på jobbet i 4 timmar, bara 4 kvar.
allt jag tänker på är mat, för som vanligt så är jag hungrig konstant.
det blir väl en räkmacka som vanlig, lätt att slänga ihop & förjävla gott!
nyttighetsgrad? mjamja.
Men vadå, imorgon äre julafton & då tänker iallafall inte jag sitta & tänka :
"oj,nej det här borde jag verkligen inte äta"
nej ,såna tönterier får man nog av när det inte är jul,
så imorgon ska jag bara äta & äta & äta & äta & för säkerhets skull äta lite till.

Nästan alla klappar är klara också, skönt det.
Jag är så galet nöjd med D's julklapp & jag hoppas att han blir glad för den när han får den imorgon :)

Nej, räkmacka var det! Mums!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror det är en tjej men sonny tror det är en kille.. :P så det blir spännande att se vad det är för filur.. :) vad tror ni att eran är för nåt då? Ja verkligen!! :) God jul på er med!! Hoppas du får en massa julklappar av tomten.. ;) kram <3

2009-12-23 @ 17:14:28
Postat av: Catrin

Glömde skriva mitt namn på förra.. :P

2009-12-23 @ 17:15:50
URL: http://catrinwarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!