fundamentalist

2009-12-13 |23:52:26
jag kommer ihåg när jag lärde mig vad det orden betydde.
Jag & smai lärde oss det tillsammans, när vi satt & pluggade hemma hos mig i 8an.
jag kommer ihåg att vi tänkte att om man är Fundamentalist, vilket betyder att man tolkar religösa skrifter bokstavligt & då är man mentalt störd. Så därför kom vi ihåg vad det betydde.

Anledningen till att jag kom & tänka på det ordet är för att jag precis har sett filmen Solstorm,
för första gången. Skådespeleriet var väl sisådär, men en ganska bra handling.
& filmen var verkligen fullproppat med fundamentalister! HerreminGUD, säger jag bara.
Jag tycker annars att religion är bland det finaste som finns,
men det finns gränser om hur mycket & HUR man tror.
Jag respekterar de som faktiskt är fundamentalister,
sålänge ingen annan skadas så får man väl tro så mycket man vill. 
Men att göra som dom gjorde, mjamja. Där går verkligen gränsen! 

haha oj nu blev jag lite het på gröten (varför säger man ens så?),
ska jag berätta något roligt istället?
Vi har ätit skitgod mat, verkligen apgod.
okej, inte i min svamprisotto-klass,
men gott var det! 
Vitlöksbiffar med hemmagjort potatismos & egen gräddsås. 
Inte så konstigt att jag har blivit så tjock! 
Så går jag & säger att jag är gravid, det är ju galet ;D
Hahah, vilken skojare jag är alltså.
Vansinnigt roligt. 

Idag har jag kissat ungefär sjuttiofemton ggr,
& varje gång ser jag framför mig hur bebisen i magen hoppar på kissblåsan bara för att retas.
Jag tror det är en liten retsticka jag har i magen, en liten retsticke-bebis. 
Jaa, då är bebisen ju absolut lik mig så, haha. 
För det mesta är kisset inte ens gult, jag menar, kiss ska ju vara gult.
eller hur?
ibland när jag spolar så undrar jag tillochmed om jag bara inbillade mig att jag var kissnödig & nyss kissade.
Känner mig lite som ett psyko, men så hör jag D utanför:
"Faaan vad du kissar!", & då vet jag att jag är fullständigt frisk (okej,så gott som då?).

Något mer om att vara preggo? 
Hm, jag har fått bröst för första gången i mitt liv.
(Applåder?)
No more "plankan" here i say,
för här snackar vi riktiga bomber! 
Väldans trevligt, om det inte gjorde så förjävla ont.
Nu är det sleepy-time för små preggosar som jag,
speciellt eftersom jag ska tillbaka till jobbet imorgon. 
Jag får väl halta runt där,
eftersom knät fortfarande inte känns hundra (knappt 80).
D har haft en vit helg,
dvs. han har inte spelat tvspel på varken fredagen eller lördagen,
så han ska äntligen få sätta sig & dyka in i sin töntiga lilla krigsvärld. 


Godnatt gott folk,
& applåd till er som faktiskt orkade läsa allt! 





Kommentarer
Postat av: 18 år och gravid

Du är ju kissenödig för att barnet ligger så nära blåsan, men antagligen blir de bättre med tiden då växer barnet mer uppåt istället får att ligga och trycka på blåsan! :)



Kram

2009-12-14 @ 00:07:01
URL: http://mittlivv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!