julpics

2009-12-27 |10:55:30

Här hemma, på morgonen, öppnade vi julklapparna som låg under vår gran.
Twoface fick börja. Hon fick kattgodis & en portionspåse med fiskgegg.
-----------------


Sen var det min tur, jag fick ett jättefint halsband av D <3
--------

sen.. fick jag ett till halsband! Ett gravidsmycke,
med en bjällra i, som bebisen hör i magen & blir lugn av.
detta ska också funka sen utanför magen. 
Hur fint som helst! 

D fick sitt älskade tv-spel av mig,
som jag nu helt har tappat namnet på.
Men han verkade nöjd iaf? ;D
-------

Vi åkte vidare till Bettna, för att fira jul med D's mammas familj.
tomten kom såklart & här öppnar Christoffer sitt första paket :)
-----------
Mats var hur tuff som helst, han vågade kramas med tomten! 

-------

Det fanns hur många paket som helst där under granen! 
---
D var förväntansfull när det var dags att dela ut alla julklapparna ;)
----
Amanda öppnade sina paket & var helt inne i det
--------
Julklappsöppningskaos?
----
Självklart åt vi lite också, eller ganska mycket egentligen. 
Hur gott som helst, jag orkade inte ens något godis efteråt! 

------
Sen bar det av till min släkt en stund, i Sparreholm.
Där släppte vi den stora nyheten om den kommande bebben.
Sen öppnade vi julklappar. jag, D & min familj alltså.
Jag fick mammakläder & vi fick också en jättebra barn-bok. 
Sen får vi inte glömma den tuffaste stjärtlappen någonsin, i form av en valross.
Haha tack kära syster, tack! 

-----
Dagen efter, juldagen alltså för er som inte hänger med,
åkte vi till D's far + familj i Haninge.
Där firade vi lite minijul med dom,
öppnade lite julklappar & åt god mat. 
Vi fick helt underbara presenter av dom,
än en gång, tusen tack för dom! 

Summan av kardemumman ;
Julen var helt perfekt,
det var snö,
vi var tillsammans,
vi fick träffa våra familjer,
vi fick helt underbar mat,
& såklart helt perfekta julklappar.
Tack alla som gjorde den här julen perfekt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!