mellandagsrea

2009-12-30 |22:50:43
åh herregud,
folk beter sig som utsvultna hyenor.
eller något annat liknande. 
fy sjutton vilken trängsel & framför allt, BILKÖER! 

Vi har spenderat lite pengar idag & vi fick med oss ganska mycket hem faktiskt :)
Vi är väldigt nöjda med dagen & jag har himla ont i fötterna, precis som det ska vara.

Nu har jag precis tittat färdigt på en Johan Falk-film, ujuj så spännande det är ! 
& som vanligt så sitter jag alltid & pratar till filmen , skriker & tjoar ni vet. 
D spelar sitt älskade tv-spel, så han verkade inte störas av mitt skrikande. 
Men nu börjar det nog bli dags för att sussa,
twoface verkar vara på sovhumör så det får man nog anpassa sig till.

Idag har bebisen i magen stretchat enormt mycket & jag har känt otroligt många "hugg" i magen, neråt högersidan.
Det är en jätteskum känsla, jag trodde att fosterrörelser skulle kittlas? Inte göra småont? 
Ibland har det stuckit till så hårt att jag varit tvungen att stanna upp.
Är det normalt? 
Hm, så länge jag inte har ont hela tiden & inte blöder så är det väl ingen fara antar jag? 
Det kanske bara är en livlig prick där inne? 
Vår lilla avocado <3 

Nej, nu blir det sängen, så man orkar med morgondagen! 


Kommentarer
Postat av: N I N A svarar

Haha ja du gissade helt rätt, 1: Jon 2: Carolina 3: Va hette hon?? Hon vi hade i ettan-trean? :P

2009-12-30 @ 22:52:10
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: N I N A svarar

HAHAHAHA! Ja Birgitta Cp-hej var ju hemsk, usch vilken människa!!!!! Men jag tänkte mer på MagganHaggan ;P

2009-12-31 @ 10:47:16
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: leobaneo

Det är inte fosterrörelser, det är livmodern som växer & huden som stramar.. Gå in på growingpeople eller ngt annat forum & läs. Det är jättevanligt, fast jag kände aldrig av det tror jag. Men inget att vara orolig för! Fosterröelser kittlas till en början, som en liten fisk i magen eller typ som det pirrar till. . det gör absolut inte ont!! riktiga sparkar får du nog vänta ett bra tag till.. Vissa känner ju inte av det förens v.20! & lite pirr i magen kan nog dröja tills ultraljudet också, det är så olika.. Jag kände mitt första "pirr" i vecka 16 men det är extremt tidigt för att vara förstföderska, så ha inte för höga förväntningar :)

Gottnyttår märy , puss!

2009-12-31 @ 12:16:03
Postat av: 18 år och gravid

Du går in i en ny vecka idag, gud vad roligt, tänk vad fort veckorna går! Jag är inne i vecka 19 nu på söndag! Helt sjukt! :D man förstår inte att det verkligen växer en bebis i magen på en, jag har inte fattat det än tror jag :P fast det börjar komma!

Ultraljud för min del om 6 dagar, kommer bli så roligt längtar!!! :D



KRAM!!

2010-01-01 @ 13:40:18
URL: http://mittlivv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!