när mörker & kyla

2009-12-21 |06:26:32
ligger kring vårt hus,
då vill vi vänta på julen kring levande ljus,
låt det brinna aa aa aaa, låt det brinna aa aaaa,
ljuset som duu täänt.

-nynnar julsånger-

Bara 3 dagar kvar till julafton idag, mysigt!
Snön ligger som ett tjockt duntäcke ute,
& D sa faktiskt att det spelar ingen roll om det regnar på julafton ,
för snön kommer ligga kvar iallafall.
så det så.
Alltså, en vit jul!
Både i snö-form & icke alkohol-form för mig ;)
fyndigt va?

Helt galet att Brittany Murphy är död,
det känns som om nya modet i kändisvärlden där på andra sidan jorden är att just,dö.
Men usch, hemskt, hon var så ung. 32 år.
det är ju ingenting.
När jag är 32 vill jag ha 2 (egentligen 3, men D håller fast vid endast 2) barn, bo i ett underbart hus tsm med D,
jag vill ha rest mer & upplevt många saker.

Idag har jag 2 frukostgäster, -lyckodans- .
Ska nog ta mig dagens första kopp te nu?

Igår var det exakt en månad kvar till det stora ultraljudet!
Jag drömde att vi var på det,
& visst var det en liten pojke där inne i magen.
Nu är jag HELT säker på det,
för nu har jag ju drömt om det TVÅ ggr i rad.
Mina damer & herrar,
ni kan sluta fundera.
För jag VET att det är en grabb.


Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: mamster

Ursäkta men jag visste FÖRST. För du trodde mig inte! Sådetså.

2009-12-21 @ 23:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!