pepparkaka&mjölk

2009-12-14 |19:33:07
helt oslagbar blandning alltså.
tänk vad många ggr man har doppat pepparkakan i ett glas jordgubbssaft,
när det är hundra ggr godare att doppa den i mjölk!
Ack ack.
i-landsproblem javisst.

Idag släppte jag bomben på jobbet, för nya ägaren.
Nej , jag fes inte.
Jag berättade att jag är gravid.
Han blev nog lite smått chockad & stammade fram ett "jamen då får man väl gratulera då?".
Sen sa han att jag ska vara försiktig & inte bära så tungt & så,
så det känns väldigt bra faktiskt. Var nog bättre att jag berättade nu än att jag skulle göra det sen när jag blir ännu storre, då blir det bara pinsamt att jag har hållt på det så länge.

Imorgon bär det av till småland,
närmare bestämt Oskarshamn.
Åh mysiga hamnstad, där mina underbara morföräldrar är bosatta.
Ska även släppa bomben där, ja preggo-bomben alltså.
Jag tror att de kommer bli glada faktiskt,
det är jag nästan säker på :) .

Idag har jag kört en annan metod än den jag brukar på jobbet,
jag har gjort allting i lugn & ro, utan att stressa & småspringa som jag annars gör.
Jag blev klar alldeles nyss och det känns så otroligt skönt att jag inte är uppe i varv som jag brukar vara.
Kanske ska köra på den lugna stilen i fortsättningen?

Ooj, långt inlägg om absolut ingenting.
Nu ska jag knapra vidare på min pepparkaka & klunka mitt glas med kall mjölk.

Tjingeling på er alla där ute i snön!

-10 dagar kvar till julafton-
Kommentarer
Postat av: lill-princis =p

jag läser alla dina inlägg :p även om dom e 500 m långa inlägg . hoppas du haft en bra dag :) när kommer ni till bettna nästa gång ? kramisar

2009-12-14 @ 22:27:11
URL: http://amandaprincis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!