Midsommarhelg

2009-06-22 |11:17:14
ojoj! Var ska man börja?

Fredag :
Midsommar började för mig på jobbet,
sen vidare emot Mkp.
väl där så fixade vi lite hemma,
sen åkte jag & Kik till dunker för att hämta Ews & Dick.
När alla var samlade hos oss så grillade vi,
mumsade potatisgratäng & självklart det grillade köttet.
Sen blev det glass med jordgubbar.
(för dom som gillar jordgubbar alltså,
dvs inte jag).

Sen spelade vi "Med Andra Ord",
något som jag & mamsterbabe ägde stort på!

"Ooohjää bääjbii"
"ARNOLD SCHWARZENEGGER
!"

haha mamstrar, vi kan varandra vi!

Helt plötsligt klockan tolv, halv ett,
blev alla toktrötta & vi gick & la oss.
haha blev den tidigaste midsommaren på väldigt länge må jag säga.
Men kul hade vi!

Lördag:
Ews & Dick åkte hem till Strängnäs,
& vi andra slappade på dagen & umgicks med våra päron.
Sen träffades vi igen framemot kvällen,
vi skulle först se på film hos kik & gutt,
men solen lyste så fint så vi packade väskor fulla med filtar, ost & kex, polly, lite gott & dricka & en vattenpipa.
Vi satt nere vid badet i Mkp, Hosjön, & tittade på solnedgången & bara hade det jättemysigt!
Efter detta gick vi tillbaks till Kik & Gutt där vi sen såg en urkass film.
Vid 1-tiden var alla trötta igen & det bar iväg hemåt för att sova.

Söndag:
Jasse & Hampus ville umgås med päronen, vilket man kan förstå när de har åkt ända från Skeåneland.
Jag & D åkte till Bettna & hälsade på, trevligt trevligt.
Lite senare så umgicks vi med Kikan & Gutt,
beställde kebabpizza i familjesize & kollade på Wallander. 
Otroligt skojig & mysig kväll, precis som fredagen & lördagen.


Tack allla som gjorde den här helgen superbra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!