Citronte & apelsin

2009-03-15 |08:17:48
Vaknar, har sovit riktigt bra för en gångs skull.
Som D sa , vi kanske alltid bara ska ha ett täcke & en kudde haha.

Gick till jobbet, så skönt det är ute!
Lagom kyligt för att vara en tidig mars-morgon, fåglarna kvittrade & jag tyckte mig nog se solen bakom några moln.
Det var riktigt skönt att gå till jobbet faktiskt, tro det eller inte.
Hur som helst,  var sjukt hungrig när jag kom hit, så det blev en apelsin att trycka i sig.
När jag väl åt den så tänkte jag på att man inte äter apelsin så ofta, vad beror det på?
Jag kan bara svara för mig själv & det är samma anledning till att jag inte ofta äter fläskkotlett eller kycklinglår.
Det är för jobbigt. Japp, i-lands problem.
Men tänk själv, när du mumsar apelsin. Det kladdar & du måste skära eller dra bort skalet eller skära klyftor.
Mjae, tar för lång tid.
Men jag orkade tydligen det idag, & gott var det!

Nu sitter jag med en mugg citronte, yum.
Förstår inte hur folk kan välja kaffe när man kan få te?
Well, alla är inte som jag.
Tur det, annars hade D varit kär i alla ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!