Hotellägare? Jag?

2009-03-14 |14:40:34
Mjaa, nej tack.
Nog för att jag gillar mitt jobb, stundtals älskar jag det tillochmed.
(Typ när Sasse försöker dränka mitt huvud i handfatet eftersom jag råkade tappa en potatis på hans nystädade golv. Jag vet , jag förtjänade det!)
Men ändå , mjaaa.
B, vår ägare, även kallad Baked Potatoooäääs av personalen, är här.
Nere på sitt kontor, kommer upp ibland & ber mig skriva ut papper, hmm'ar lite & går sen ner.
Men  nyss pratade han med mig, & det var INTE det vanliga gnället om hur dyrt allting är, nej han pratade normalt med mig!
Han frågade om Thailand & berättade om sitt hur i Spanien, han frågade om jag trivdes här & så.
Sen så säger han "du som är så duktig & bra, vill inte du köpa hotellet?"
Vad fan svarar man på det? " Ehum, om du inte har märkt det så har jag sisådär bra lön, är inte ens 20 år & har verkligen inte de kunskaper som krävs för att bli hotellägare, men jo visst, ska vi säga 20 spänn?"



Nja, det är verkligen inget för mig.

Kan inte Carina komma & byta av mig nu?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!