oh en sån bra dag!

2009-05-31 |10:59:50

jag går upp aptidigt,
bussen är försenad med typ en kvart,
jag kommer för sent till jobbet,
massa disk i restaurangen att ta hand om,
huvudnyckeln är borta,
ringa & väcka chefen,
chefen kommer & öppnar åt mig,
jag kör turbo & frukosten blir försenad,
ALLA gäster vill självklart äta frukost precis kl 8 när den öppnar,
ALLA gäster får så gott vänta på att jag ska hinna klart,
klockan 8.15 är det mesta ute & folk börjar ta för sig,
jag pustar ut .

ojoj en sån dag!
har även lekt städerska & städat ett rum,
nu sitter jag här med isvatten & ska börja fixa & dona,
det är sånt man gör här på söndagar.
Solen lyser där ute & jag vill inget hellre än att ta en skål med glas
& sätta mig på uteserveringen.
men icke då!
fram med städgrejerna,
för nu ska jag jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!