För eller emot?

2009-10-12 |19:45:39
det känns faktiskt som om det är vinter nu,
det är sjukt kallt inne på jobbet.
ska nog ta mig en kopp te snart,
så man blir lite varm iallafall.
Jag älskar vintern med snö & allt vad det innebär..
eller vänta, inte allt.
jag ska nog göra en för & emot- lista.

DÅLIGA SAKER MED VINTERN
- Det är ibland FÖR kallt
- Vägarna är hala
- Det är mörkt nästan dygnet runt
- Man måste ha skitmycket kläder på sig(och går man sen in så svettas man som en gris)
- Det kostar så mycket mer på vintern, bilgrejer, kläder, julklappar. .

BRA SAKER MED VINTERN
- Det blir genast en mysig stämning överallt
- Julsånger spelas överallt (& det innebär att jag FÅR sjunga på dom)
- Det knastrar mysigt under skorna när man går på kramsnö
- Man kan göra snögubbar/gummor
- Det pyntas överallt, så man blir alldeles varm inombords
- JULEN!
- JULEN!
- Sa jag förresten JULEN?


Hm, jag tror ändå att de bra sakerna med julen är helt överlägsna.
Så, hit med vintern!


-går glatt & hämtar en kopp te-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!