jagfårintesjunga

2009-10-07 |19:53:16
julsånger alltså.
Jag får inte för D.
Han tittar på mig med en mordisk blick varje gång jag ens tänker tanken.

Tog ett bad förut, då sa han att jag fick sjunga under vattnet,
vilket jag gjorde. för full hals. Halvt under vattnet.
jag sjöng igenom alla låtar jag någonsin lärt mig, jullåtar alltså.
allt från tänd ett ljus, rocking around the christmas tree, rudolf med röda mulen till staffan var en stalledräng, last christmas och julen är här.
jag sjöng också Lusselelle, som jag sen kom på en sak om.
man sjunger ju "..elva nätter före jul", och jag har aldrig fattat det förut, men nu har jag insett att den låten bara passar på lucia. Dvs 11 nätter före jul.
Otroligt smart, tyckte jag. 
D däremot, han bara himlade med ögonen åt mig & sa något obegripligt.
Nu försöker jag att inte tänka på julen, för det är för tidigt tydligen.
Vi slog på Simpsons istället, då kanske jag kan tänka på något annat?
men neheej då! 
Då är det JUL-AVSNITT!
JAHAJA! Dom på Simpsons får sjunga julsånger,
men inte jag!
PAH!
Jag tänker fortsätta med mina julsånger,
så det så!
Det är inte för tidigt!
Det är faktiskt bara 77 dagar kvar!
Nu är det jul igen, nu är det jul igeeeeen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!