Är min mat inte god?!

2009-09-12 |09:47:19
Det blir det minsann alltid när D lagar mat,
speciellt vår specialité. 
Spagetti & köttfärssås med ungefär hundra kilo chilipulver i.
(ändå tycks den aldrig vilja smaka något, ett stort mysterium!)
Hur som haver, D har en förmåga att liksom skvätta allting runt sig.
Jag menar, hur rör han om egentligen? 
Med båda händerna, för att kunna få den enorma kraft som behövs för att exempelvis fräsa köttfärsen? 
(jag menar,det är ju GANSKA svårt).


Sen kommer jag in i köket & ser hur prickig & fläckig spisen är,
ibland har tillochmed golvet fått vara med i leken!
Då utbryter en likadan konversation, varje gång.
Jag : Men älskling, varför ska du alltid smutsa ner så mycket?
D : MEH! Det ska ju bli grisigt när man lagar mat. Annars blir det inge gott!
Jag : Varför då? När jag lagar mat så blir det inte det?
D : ...Men din mat smakar ju ingenting..

Tystnad
Jag vägrar svara.
Min mat, inte god? 
VAFALLS!?
Här har man gått en treårig utbildning på Hotell & Restaurang,
& så har han mage att säga att min mat inte är god?
Nej nu jävlar, tänker jag & planerar en smyghämd som att ta upp hela soffan eller något.
Muahaha, ibland är jag bra ond!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!