Kroppkakor

2010-04-02 |14:59:32
har jag alltid trott heter Krobbkakor, med b
Men icke då, kroppkakor heter det tydligen.
Hur fräsch låter det på en skala? 
Kropp liksom, mjamja. 

Nu står hela familjen, förutom preggofanten märy,
& fixar med de blivande kroppkakorna.
Sis skalar potatis, mamma mosar ner dom i maskinen som gör mos av potatisen,
& gamle pappsen står med en specialduksliknandegrej & pressar ur all stärkelse för hand.
Hela familjen samarbetar, det är nog lite det som är grejen med kroppkakor. 
Familjen ska samlas & laga maten tillsammans, & verkligen umgås. 

Jag känner mig inte så jättesugen på att hjälpa till,
jag tycker himla mycket om att sitta här vid köksbordet & titta på.
Plus, jag ska ju inte ens äta kalaset. 

Nejdu, jag & "lillebror" kör på pannkakor,
som varje år. 

Jag är nog lite småskam för familjen,
eftersom jag inte gillar kroppkakor.
mormor & morfar frågar varje år om jag har lärt mig att äta det,
förra sommaren kunde jag faktiskt äta en halv utan att göra miner.
Men njae, det är verkligen ingenting för mig.
Fast jag ska nog smaka en sen, bara för att. 
D tyckte att det var helt okej i somras & åt faktiskt ett par stycken,
något som gjorde honom till giftemåls-material i mormor & morfars ögon. 
En man som är händig, trevlig OCH gillar kroppkakor,
då är det bara att gifta sig på en gång! 


Jaa, den här är min familj på påsken. 
Hur är din?

bild lånad härifrån
Kommentarer
Postat av: marmelad

jag tänkte väl det när du skrev krobbkakor sist! Pannkakor låter mycket godare! Glad Påsk!

2010-04-02 @ 15:07:59
URL: http://www.katitzigoestolondon.blogspot.com
Postat av: Mamma

Det är gott, och ska ätas på långfredagen tillsammans med släkt & goda vänner.

Puss & godnatt

2010-04-02 @ 22:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!