Mvc-besöket

2010-04-20 |20:40:21
vi fick massor med information om amning,
som jag jättegärna vill göra/kunna.
går det inte, så går det inte,
tänker jag.
Jag tänker inte få panik & må dåligt över att bebis är hungrig & att det inte funkar,
nej då köper vi hellre ersättning.
Meen, det är så lätt att säga nu såhär innan.
Vi får helt enkelt se hur det blir, det känns mest logiskt.
Sfmåttet var bra, jag har totalt glömt vilken siffra det var,
men låg mellan "normal" & "hög" på kurvan så det var helt okej.
mitt blodtryck var bra, men järnvärdet var lite sådär.
Så nu blir det att käka järntabletter vareviga dag fram tills bebis kommer,
även om min mage inte är något fan av dom där jäkla tabletterna.
men allt för att bebis ska må bra där inne.


Justja!
jag frågade bm hur bebis låg när hon ändå lyssnade på hjärtat,
som för övrigt låg på 140 & bebis mådde hur bra som helst där inne.
Då kände hon efter, & utbrister :
"Men oj! Jaaduuu.. Bebis är nästan fixerad, bara lite ruckbar. Det var väldigt tidigt hörredu!"
Så, poff sa det, så försvann alla mina rädslor för kejsarsnitt för att bebisen ligger i sätesbjudning.
Pju, så skönt! Hoppas bebis stannar där nu & fixerar sig helt & hållet :)




föräldragrupp var det sen dags för, klockan 14.30
vi fick kika in på förlosningen, som var hundra ggr mindre än vad jag hade trott.
Det fanns en sån där klassisk tavla där dom sätter en blå/röd knappnål för hur många bebisar det har kommit en viss dag. Jag kikade självklart in 3 mars, då Leas lilla Lewis kom till världen. En av de blå nålarna var alltså Lewis nål, hur häftigt som helst!
Sen fick vi spana in en förlossningsfilm, som var ganska bra. 
När vi såg på filmen så drogs jag emellan att vilja föda nu,nu,nu & att inte vilja föda alls, haha!
Jag är skiträdd ena sekunden, medans jag andra sekunden tänker att "äh,bebis ska ut, det går som det går".
Hm, vi får väl se hur macho jag är när det väl är dags.
nej, nu har jag suttit här alltför länge,
dags att kika lite på tv för att sen ta ett varmt bad så min rygg blir glader.
Håller också tummarna för Catrin & Sonny att bebis är på g,
& att allt går bra!

Tjingeling!
Kommentarer
Postat av: Fru

Heja bebis glatt humör, HEJAHEJAHEJA!<3

2010-04-20 @ 21:02:48
URL: http://blinkande.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Emy

Halloj. Hur jag hittade till din blogg vet jag faktiskt inte hehe men jag tror vi gick på restaurang samtidigt bara det att jag tod studenten ett år tidigare. Får gratulera till bäbis. Min blir 3 månader imorn. =) Ville bara påpeka en sak hehe inte för att skrämma dig på nått sätt men en tjej i min f-grupp fick göra kejsarsnitt, vilket de upptäckte typ en vecka innan BF. Då hade de sagt att hon va fixaread men hade flyttat på sig i sista stund :/ så hon låg i sätesbjudning.



Ha de gött

2010-04-21 @ 13:13:36
URL: http://missmallanbrallan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!