Två månader

2010-04-16 |16:55:04
Jag kom precis på en sak,
när jag såg dagens datum.
Idag är det TVÅ månader kvar till beräknad förlossning,
helt galet.
Två månader, det är ju ingenting!
(även om det ibland känns som hundra år..)

Jag funderar väldigt mycket på bebis, kanske inte är så konstigt om man tänker efter.
Jag är jätterädd att bebis ska ligga i säte så det blir kejsarsnitt,
eller att föda alldeles för tidigt. Hur många bebisar överlever utan skador om de föds i vecka 32?
Är det någon som har koll på det?
Jag nojar över det mesta just nu, men jag antar att det är något som kommer med att man ska bli förälder. 
Eller så är jag bara världens mest nojiga person, hah.
Kommentarer
Postat av: Andrea

Livet lever på bra, det är nog inte lika intressant som ditt är just nu men de rullar =) Jag trodde vi bodde på Öster men min pojkvän berättade just att vi inte gjorde det, haha! Men vi bor vid tågstationen ungefär, så det måste ändå räknas som ganska nära? :) Jag jobbar nere vid hamnen på Aktersnurran nu under sommarn, så det är ju ett måste för dig och din karl att komma ner och äta en glass någon dag =) Åhh läste just att det bara är 2 månader kvar till beräknad förlossning, vad uuuuunderbart! Jag har faktikst träffat på din mor några ggr när jag varit hemma i byn (eller ja, innan dom for till Thailand) hon är så himla söt =) Sköt om dig babe! kraaamar

2010-04-16 @ 17:46:49
URL: http://andrealarsson.blogg.se/
Postat av: 18 år och gravid

Det är lungt om den föds nu :) ALlt är utvecklat, den behöver bara hjälp med andningen och värmen. Men alla barn överlever typ om de föds nu! :)

2010-04-17 @ 13:21:47
URL: http://mittlivv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!