uppemedtuppen

2010-04-06 |08:29:14
yep,
har sovit riktigt dåligt inatt.
man har ju hört att det blir jobbigt & framför allt svårt att sova när man är höggravid,
men jag ser mig inte som det. inte än. 
men fy vad det är svårt att sova numera.
att somna tar en stund, eftersom jag måste kissa ett par ggr först,
sen måste jag knapra halsbränna-tabletter + järntablett varannan dag,
& sen måste jag ha en kudde mellan knäna plus att jag måste ligga & hålla en knytnäve under ena bröstet (precis vid revbenen) eftersom bebisen (?) ligger & trycker emot där så det gör ontontont. 
SEN, kanske jag kan somna, om jag har tur.

att vakna på nätterna tillhör numera vanligheterna,
jag kommer inte ihåg sist jag sov en hel natt & vaknade utvilad.
nu är det kisseri ett par ggr per natt, & de senaste nätterna har jag vaknat av kramp i ena benet & enorm värk i mitt vänsterknä, fy sjutton vad ont det gör!
Plus ryggen såklart, som gör ont i stort sett hela tiden.
somnade med tens-maskinen i soffan igår, riktigt riktigt skönt må jag säga!

D sover fortfarande, det kan han få göra.
Jag tar en kopp te & kikar på the voice i soffan,
funderar på att ringa & babbla lite med mamsen en sväng. 

Godmorgon på er, hoppas ni har sovit gott iallafall?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!