2 av 3

2010-08-17 |15:03:54
mvc återbesök - check!
hämtat vagn-chassit på babyland - check!

Återbesöket på Mvc gick kanoners,
jag gillar verkligen min barnmorska!
Hon är sprallig & härlig, inte sådär stel som läkare överlag har lätt för att vara.
Vi skojade & pratade om Leo & allt runt om. 
Hon bad oss också berätta om förlossningen, och hon sa att hon också tyckte att personalen har agerat fel & att de kunde ha en mycket bättre attityd emot mig/oss.
Det kändes skönt att hon sa så, jag var lite rädd att hon skulle dumförklara oss & säga att vi överdrev det.
Men nej, hon lyssnade & förstod oss. Väldigt skönt!
jag fick göra en gynundersökning, som jag bävade lite för.
(hey,vem gillar att ligga & fläka sådär?)
men det gick superbra det med & jag hade läkt prima downstairs, vilket också var en enorm lättnad!
Så, nu är det bara att börja med p-piller igen & återgå till ett "normalt" liv.

Fick också väga mig & jag var tydligen kvar på samma vikt som för några veckor sen, skit också!
jag som hoppades att jag skulle ha gått ner något kilo iallafall, men antar att jag får skylla mig själv när jag fuskade i helgen. Hur som, jag vill gå ner iallafall 10 kilo, helt 15 !
På hur lång tid vet jag inte, jag tänker inte dödsbanta & bli helt besatt av att räkna kolhydrater i allting.
Men promenaderna måste komma igång nu, det känns iallafall som om man går ner fortare om man rör på sig ;).
barnmorskan berömde iallafall Leo hur mycket som helst, och självklart stod jag & D där som världens stoltaste föräldrar. 
Hon säger säkert så till alla bebisar, men ändå. Hon MENADE det när det gäller vår son, jag bara vet det ;)

Efter mvc-besöket tog vi vår lilla blixtbil (lilla?vadå lilla?det är ju en kombi i herrans namn!) & for iväg emot Babyland. Där hämtade vi vårat chassi till vagnen som vi nu ska kunna fälla upp på några sekunder & inte en halvtimme som det tog mig sist. 

Nu har vi precis käkat lunch , D & jag. 
D åt spagetti & köttfärssås, medans jag åt en köttfärsfylld paprika med fetaost & vitlöksmör (& lite champinjoner).
Otroligt gott faktiskt, ibland är den här dieten inte så dum!
Leo käkade också & däckade, så han ligger nu i sin säng & ler sådär sött i sömnen som bara bebisar kan.
Snart måste jag dessvärre väcka honom lite & förflytta honom till vagnen, eftersom vi ska till Bvc vid 15.45.

Undrar hur mycket lillgrisen väger, & hur lång han är. 
Jag tror på 6300 gram & D sa 6370 precis innan han gick, så vi får se vem som är närmast.
lilla killen börjar bli riktigt stor nu, snart växer han ur strl 56!
I förrgår fick pappa D köpa nya blöjor, som är från 4-9 kg eftersom Leos andra blöjor är från 3-6 & dom börjar sitta väldigt tight. 


Nej, nu ska jag leta efter en ny vagn till oss,
eftersom jag bokstavligen DÖR av att släpa vår upp&ner för alla trappor varje dag.
annars är det inget fel på den alls, den är hur bra som helst!
Om någon är intresserad av den, så finns annonsen här ;
Emmaljunga Cangaroo City -10
Med risk för att låta som en expedit;
ha en fortsatt bra dag!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!