ETT HALVÅR

2010-12-16 |09:10:22
Nu är dagen här,
den dagen som jag har pratat om ett tag.
Halvårsdagen.
Idag är det den 16 december,
exakt ett halvår sen världens finaste kille valde att komma ut till oss.


Det här halvåret har gått både snabbt & långsamt.
De första veckorna, när smärtan var så extrem,
då gick allt i snigelfart & jag kunde inte njuta alls av att vara mamma.
Men sen, när smärtan började försvinna sakta men säkert,
då kunde jag njuta till tusen & det gör jag fortfarande.
Absolut, det är så otroligt tufft & jobbigt emellanåt.
Men när man får det där varma leendet eller skrattet,
då är allt värt det hundra gånger om.

Leo utvecklas mer & mer för varje dag som går.
Han "pratar" massor, väldigt mycket "DA DA"
snart sitter han upp stadigt, men just nu är det lite vingligt fortfarande.
Åh, det finns så mycket jag skulle kunna skriva om vår lilla gris,
men det kan nog alla föräldrar om sina barn?

Hur som, 6 månader, ett HALVÅR,
är Leo idag.
Det ska firas med att gå ut i snöstormen & leta julklappar med tjejerna.
Sen ska vi nog köpa oss en burk med päronpuré eller något annat gott till Leo,
bara för att fira honom extra mycket ;)

Här kommer mina favoritbilder på grisen,
från födsel till nutid ;

Den STOOORA magen, bara någon vecka innan Leo föddes.
--------------------------------
En helt nykläckt liten gris
----------
Ett dygn-gammal Leo
-----------
Runt en vecka, tar en tupplur med pappa D.
---------
Första nästan-leendet! Ca 4 veckor tror jag.
------
En trött liten kille, ca 6-7 veckor.
--------
Nybadad & trött, 3 månader
--------
Sover precis som pappa, 4 månader
---------
Buskillen, 5 månader
-------
6 månader.
--------
Mamma & Pappa älskar dig,
mer än allt annat!
Kommentarer
Postat av: Anonym

Hurra för lillen idag (: Vi ses senare!

2010-12-16 @ 09:26:27
URL: http://linneaochlewis.devote.se
Postat av: N I N A

Det är ju helt sjukt vad tiden går fort! Det känns som igår man längtade efter att han skulle komma ut. Han är ju så otroligt lik dig så det nästan är läskigt. Grattis till Leo (i efter skott). Kram

2010-12-20 @ 08:53:15
URL: http://nicaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!