jag är en bandit

2010-12-12 |08:52:08
Usch, det känns att jag inte har jobbat på ett bra tag.
(närmare bestämt över ett halvår!)
En gäst småpratade lite med mig igår,
engelska.
Det syntes lång väg att hon bara ville småprata lite en stund,
men självklart fick jag hjärnsläpp & kom inte på ett enda ord på engelska.
Eller jo, orden "eeh, yes" kunde jag & dom sa jag ett antal ggr.
Visst, jag fick fram några enstaka ord som kanske med lite tur kunde bilda en mening,
men annars var det som om någon hade sugit ur all engelska ur mitt huvud.
(Ni vet som på Harry Potter, när dom drar ur minnen ur skallen?)

Stackars den här kvinnan,
jag stod där som ett fån & kände mig skitdum,
& hon blev nog bara ledsen/besviken på att inte få prata lite med någon.

Så, idag gav jag mig på att småprata med henne,
& jag hörde flera ggr hur otroligt fel det blev när jag pratade.
Men hey, allt för gästerna!

nu har jag, om möjligt, tänt ännu fler ljus än igår.
Det lyser så himla fint här inne & skapar en riktig julstämning.
Jag har också varit nere i förrådet & rotat fram adventsljusstaken,
som ingen har tagit fram än trots att det är tredje advent!
(Ey, hallå? Den springer man ju & hämtar dagen innan den 1a advent!)
Men jag hade såklart ingen mossa att fulla skrället med,
så jag gjorde det enda rätta & det enda jag själv kunde komma på..
Jag gick ut i snön & klippte av några små grenar av någon barrliknande buske här utanför hotellet.

Så om det imorgon står i SN "Ligister vandaliserar växtlivet i Oxelösund Centrum!",
så är det bara jag. Det växer ut igen, precis som hår!


Nej, nu ska jag fixa lite i konferensen i väntan på de resterande frukostgästerna.
Ha en jättefin tredje advent, det ska jag ha!
(Med Harry Potter!!)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!