jobb-update

2010-12-18 |19:15:16

Ja, kära vänner,
nu är jag återigen på jobbet.
Det är nyheter på tv'n & jag väntar spänt på att klockan ska bli 20.00,
då är det Robinson-final!
Jag är så otroligt kluven på vem jag hejar på.
Först hejade jag lite på Marcus, bara för att det var så omöjligt för honom att vinna & för att han var så söt.
Sen började jag heja på Erik, för han har ändå alltid kämpat massor. Men igår svek han Bang så hårt, då blev jag så otroligt besviken på honom så nu vetihundan. Sara är rätt bra, fast jag gillar ju Elin också. Hon påminner mycket om Carolina Klüft & henne kan man inte annat än älska.

...som ni ser så är jag en sann Robinson-nörd,
och det trots att jag kom i programmet när det var halvvägs!
Applåd för det? Eller? Inte?

Hur som, jag har bakat vaniljhorn & chokladbräck till gästerna,
hoppas dom gillar det imorgon när Kimson kan ställa fram det.
Själv har jag precis fått i mig lite "middag" i form av det enda som fanns i kylen & runtom.
 Det blev två pyttesmå baguetter med kyckling/curry-röra & lite paprika på det.
mumsfillibabba, säger ni. Helt okej, säger jag, som inte är en curry-fantast.

Imorgon är det FJÄRDE advent,
då ska vi minsann tända fjärde ljuset & vara juliga hemma hos oss.
(Eller så kommer jag försöka vara julig & D kommer sucka & åka till en kompis för att spela..)
Jag & Leo ska iallafall vara juliga, & Tuffe såklart!
Tuffe är riktigt nöjd nu när vi har en julskinka i kylen,
& extra nöjd är hon eftersom jag (som den tönt jag är) skär bort allt vad fett heter på mina skinkskivor,
& dom hamnar på något magiskt sätt i hennes matskål.
Är det jul så är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!