Stora killen

2010-12-17 |12:56:59
Promenaden till bvc var den jobbigaste någonsin,
jag fick trycka för kung & fosterland för att ens få vagnen att rulla framåt,
& ännu värre var det över alla en miljarder snövallar.
PAH!

Hur som, bränt fett har jag,
& Leo har blivit kollad, vägt, mätt & fått sprutor.
Allt var som det ska, Leo är nu 72 cm lång & väger 9650 gram!
En stor kille som följer sin egen lilla kurva, helt enkelt.
Sprutorna var det nog mest jag som var rädd för,
Leo grät inte ett skvatt, han gnydde inte ens.
På vägen hem i vagnen somnade han & nu ligger han i sin säng & jollrar lite.
Åh, en så duktig kille vi har!

Om våra natt-problem, så sa dom att vi kunde testa med Alvedon på kvällarna,
eftersom det kunde vara tänderna som spökar.
Om det inte blev bättre skulle vi ringa dit & boka en tid.
Så, vi får väl testa med Alvedon helt enkelt.

Nu ska jag steka mig lite pannkakor & ge Leo lite mat så han kan somna en stund.
Sen blir det julmys med mig själv,
i form av julklappsinslagning, julbakande & självklart ska jag klunka glögg under tiden!
Julbaket idag blir nog knäck (den förra jag gjorde har på något mystiskt sätt försvunnit!) & jultryfflar, mums!

D ringde nyss & sa att dom snart skulle åka från Stockholm,
det betyder att jag kan ta en tupplur när han kommer hem. 
SKÖNT!

Nej, nu ska vi äta,
magen kurrar värre än Tuffe!
Kommentarer
Postat av: Sofi

Jäklar vad stor han är: Malte som är född samma dag är63,5 cm lång och v äger 7,7 (vi har en liten kille här hemma)

Hoppas det hjälper med alvedonen

2010-12-17 @ 13:14:48
URL: http://mssofi.blogspot.com/
Postat av: Sandra - mamma till Minéa

Vilken lång kille :) och söt kille!

Min dotter är en kortis, bara 68 cm. Hon är 8,5 månad. men så är ju jag och hennes pappa korta så hon blir nog inte så lång heller. Jag är under 160 cm och hennes pappa är bara 175 cm :P

2010-12-19 @ 20:52:46
URL: http://bluebirdfairy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!