12 saker

2010-02-14 |13:42:23
som ni inte visste om mig..
(ja jag faller för alla grupptryck som finns, så självklart gör jag också en tråklista)



1. Jag är en ordpolis utan dess like, jag påpekar gärna för folk jag känner när de uttalar saker fel eller lägger orden i fel ordning. Det värsta exemplet jag vet är "Han tog självmord". Det heter BEGICK, puckon!

2. Jag har en helt galen fobi för mjöl. Yes, du läste rätt. Mjöl. Sand kommer på andraplatsen, jag tror det är själva "torr-känslan" jag inte klarar av, jag får små panikattacker varje gång jag måste ta i något av dom.

3. Jag kan i stort sett alla repliker i de gamla Disney-klassikerna. Inte så chockerande kanske när man tänker efter?

4.  Jag hatar talet 4, det säger allt. USCH!

5.  Jag pratar med mig själv i huvudet dagligen, exempelvis ;
 "Undrar om jag ska ringa D bara för att säga att jag älskar honom massormedmest&mycket?"
"Nänä, inge jävla toffleri här inte"
"Meen"
"Neej, låt honom komma till dig!"
"Om han inte gör det då?"
"...du får ringa om tio minuter"
"TACK!"

ibland säger jag inte ens allt det här tyst, utan mumlar det för mig själv.


6. Jag pillar med tårna i täcket varje kväll när jag ska sova, jag blir fly förbannad om D drar tag i täcket så mitt "grepp" lossnar. Det där pillandet har jag hållt på med sen jag var liten, nåde den som förstör!

7. Jag är otroligt lat. Men det kanske ni redan hade listat ut? 
 
8. Jag är en enorm svettare! Jag tänker alltid till ett par extra ggr när jag ska köpa en tröja, om svetten syns & om det är värt det. Annars lider jag bara av enorm handsvett som alltid lyckas pricka in att komma när man verkligen inte vill.

9.  Jag tänkte aldrig pierca min tunga, det bara blev så. Jag hade pratat om det i några dagar, gick dit, dom hade tid på en gång, fick sätta mig & gurgla listerine. När jag gurglade tänkte jag "Oj, vad långt det har gått, jag ska nog säga att jag inte vill nu". Men poff, så hade jag en pinne genom tungan & poffigen så satt det en piercing där. Om jag ångrar det? Faktiskt inte, jag är nästan småstolt över mig själv för att jag vågade.

10.  Jag skelade ibland när jag var liten, mamma tog mig till en ögonläkare. Vad dom inte visste var att jag kunde styra skelandet, det kan jag än idag. Jag gör något skumt med ögonen & vips så tittar ena ögat åt ett helt annat håll. Ganska skillat va? Men det här sa jag aldrig till mamma eller någon annan,för jag fick titta i skithäftiga böcker hos läkaren & ha en piratlapp när jag skulle se på tv. Jag menar, vem vill inte vara en sjörövare?

11.  Jag äter ketchup till mina fiskpinnar. Och till ris. Det är hur gott som helst!
(Jag äter också fil med oboy, min pappa gjorde alltid det när jag var liten & det är så otroligt gott!)

12.  Jag har världens fulaste tår. Och nej, jag överdriver inte. Möjligen underdriver, jag har nog egentligen universums fulaste tår, inklusive alla djurarter som finns.





Någon som är förvånad över någon punkt, räck upp en hand.






Ingen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!