bränt gummi

2010-02-14 |12:37:14
jag lagade god mat till mig idag, här på jobbet.
oxfilé med klyftpotatis, sallad & bea.
det blev gudagott (även om jag inte slår Sasse),
& jag satte mig för att äta.

Helt plötsligt så kommer det en jättestark brandlukt,
jag får hjärtat i halsen & haltar omkring som en dåre tack vare ryggen,
kollar överallt där jag kan tänka mig att det kommer från.
kollar brandgrejen där bak, nehe inga larm har gått.
Då är det inte på våningarna,
jag letar vidare.
det luktar liksom bränt gummi, så jag kollar vid alla elgrejer.
har fortfarande inte hittat varifrån lukten kommer,
men det är skapligt läskigt att känna doften & inte ha en aning om varifrån den är!
Hoppas att jag bara inbillar mig, fast inte ens jag är gravid att jag känner lukter som inte ens finns.

Scary!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!