ett varmt bad

2010-02-22 |19:02:42
& en lugn stund,
tänkte jag.
bilen startade inte förut när jag skulle ta mig in till staden,
så jag fick ta bussen.
ryggen värkte & jag frös minst sagt öronen av mig!
Kom fram till stan,
mötte Linda som vankar precis som jag & sen Sässie som bara var sådär snygg som bara Sässie kan.
Vi slog oss ner & pratade om allt, som vanligt. Himlans trevligt & mysigt, i say!
Tog bussen hem vid 18.00 & frös då återigen öronen av mig, hu så kallt det är!
Satt på bussen & tänkte på vårat underbara badkar,
& på att jag skulle störtdyka ner i det så fort jag kom hem.
Sagt & gjort,åååh så skönt.
. . i ungefär femtiotre sekunder.
Sen började tuffe leka med ALLT inne i badrummet,
& då menar jag verkligen allt.
Resultat :
En vält vattenskål,
ett diadem på golvet,
ett godispapper på golvet,
en tuffe som hänger i min morgonrock på en krok,
& en ursinnig Märy som skriker på tuffe.
Så, lugnt & skönt var det inte!
Men blev pyttelite varmare iallafall. 

Suddig bild från min & tuffes lilla badstund:
Kommentarer
Postat av: Catrin

Jajjamensan.. ;) Jag drack också en massa mjölk ett tag, men om jag dricker för mycket får jag ont i magen, så jag va tvungen att trappa ner lite.. ;) Men jag håller med om att det är himla smaskigt.. :P Nu har jag ju varit sjuk i några dagar, inge kul.. och förutom det har jag blivit lite illamående igen och varit lite yr.. men annars mår jag bra.. hur mår du själv då?? Ja 1 mars får vi lägenheten från, fast vi har kvar den här lägenheten en månad till så vi behöver inte känna oss stressade iaf.. Kramar

2010-02-22 @ 20:13:55
URL: http://catrinwarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!