Igentäppt & home alone

2010-02-22 |10:13:45
Vaknade ganska nyss av att jag är helt igentäppt i näsan, IGEN.
Men det är väl så det ska vara nu när det är snö & kallt där ute.

D åkte till Romme imorse, tidigttidigt! Hans klocka ringde vid 4-tiden & jag tyckte verkligen synd om honom eftersom han inte gick & la sig förrän vid 12-tiden inatt. Fast samtidigt så hade han en JÄTTE-godispåse med sig, så att det är inte SÅ synd om honom faktiskt.
Jag fick bara en liten godispåse, för att jag ska vara ensam hemma idag/ikväll.
Haha han mutar mig precis som man gör med små barn, med godis. 
Äh, det funkar ju!

Nu ligger mina coop-minibaguetter i ugnen & grillas,
medans jag & twoface ska välja vilken film vi ska titta på.
På mina mackor ska jag ha skinka, för det är lyx! 

Lite preggoupdate:
Skrutten i magen buffar runt som sjutton, & jag gillar't! 
Ibland ser man hur magen liksom böjer sig & håller på, då är det skrutten som sträcker på sig eller något.
Annars gillar han/hon att headbanga & göra frivolter, jag tror minsann det blir en liten atlet! 
Bra det, för varken mamma eller pappa är det! Speciellt inte mamma, som är mer känd som latast i världen.
& jag säger inte emot, no no.
Mina fingrar ser mer & mer ut som chorizo-korvar med något som liknar naglar på, lite småsnuskigt faktiskt.
Fötterna är bara lite svullna, men kan tänka mig hur dom blir sen när det blir varmt. 
Jag får väl ta D's 46or & pressa ner fötterna i de sista dagarna, lite clownstyle sådär.
Men hey, det är värt det tusen ggr om! 
För jag har en liten bebis i magen, VÅR bebis. 
Åh att man kan älska någon såhär mycket, det är helt galet!
Låt det blir juni nu, nu, nu!

----------------------------------
Nu är mina mackor finito & jag har varit duktig & kirrat dom + te, 
mumsfillibabba en sån frulle alltså!

Tuffe är lika kool som vanligt, & nu ser man verkligen likheter mellan henne & hennes kära mor Berit.
Kommentarer
Postat av: Malin, 21 år & Gravid

Hej min lille bebis är beräknad till den 6 juli :) och din? :) kram

2010-02-22 @ 10:48:33
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!