Stenen som försvann

2010-02-07 |14:21:33
Åh gudars så skönt alltså!
Jag har nu tagit mod till att prata med en av mina chefer om att jag inte orkar jobba långa veckor längre,
inte med den här ryggen & kalaskulan på framsidan.

Så nu är det byebye 5 dagar-i-rad-veckor, & hej till max-4-dagar-i-rad-veckor.
Det var verkligen som en sten som försvann från bröstet,
jag sa senast till D igår hur ont i magen jag får redan nu bara av att tänka på de 2 jobbiga veckorna som väntar.
Men nu blir dom så otroligt mycket enklare att genomlida, nu när sista dagen har försvunnit.
Visst, det kommer pengarna dessa dagarna också göra,
men då får det blir så.
Hellre att bebisen & jag mår bra, än att vi kan lyxa till det med pizza.
(Jaa, du läste rätt!)

Nu ska jag fira det här stora beslutet med att fixa mig en skål med glass.
 Lemoncurd till och med. Idag slår jag på stort.


Tjingeling!



Kommentarer
Postat av: 18 år och gravid

OKej vad skönt! Jag har inte ont i ryggen än! Det kan bara vara lite bökigt att vända sig i sängen eller så, men annars e de ingen fara så :) Ibland kan ryggen bli ansträngd, men har aldrig "ont".



Kram

2010-02-07 @ 15:46:37
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: josephine

ja visst de får vi göra. sasse är ju nu hos dennis och tvättar bilen. men se till att grabbarna bestämmer någon dag. lite svårt då jag jobbar kvällar, men får väl ta någon helg.

2010-02-07 @ 17:49:33
URL: http://josephinemariejane.blogspot.com
Postat av: Smai

Men då kan vi ses nån dag? :D <3

2010-02-07 @ 22:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!