Vecka 23

2010-02-10 |16:16:37
Idag går vi in i vecka 22+0, alltså vecka 23.
Det buffar för fullt där inne, ibland kittlas det lite & ibland känns det lite obehagligt.
Men det gör mig ingenting, gärna för mig! 
Sålänge allting är bra med lilla bullen där inne, så mår jag bra. 
Igår buffade den lille/a massor, så jag la handen på magen & buff, så kände jag pysen där inne!
Hur häftigt som helst, jag längtar efter stora & tydliga sparkar!
Nu väger bebisen nästan ett halvt kilo, cirka 430 gram, är drygt 27 centimeter lång från hjässa till häl och har samma proportioner som en nyfödd bebis, om än lite spinkigare eftersom bebishullet inte utvecklats ännu. Innan detta sker, ser huden lite skrynklig ut, men bebisen lägger på sig lite varje dag nu. Läppar och ögon är formade, men iris (regnbågshinnan) saknar fortfarande pigment. Bukspottkörteln utvecklas stadigt.
Källa

D tog en bild på mig alldeles nyss, vecka 22+0, alltså vecka 23. 


Kommentarer
Postat av: 18 år och gravid

den har verkligen växt. det e nog lika för alla, efter vecka 20 -21 går de som en spurt! :P

2010-02-10 @ 18:28:26
URL: http://mittlivv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!