har fåglarna fått spratt?

2010-01-16 |07:46:10
Imorse när jag gick ut & skulle till bilen,
för att som vanligt brumma till jobbet,
så hör jag massa fågelkvitter.
Min första tanke är
"åh, våren är påväg!",
men sen kommer jag ihåg att vi är mitt i januari & att fåglarna förmodligen har fått knäppryck.
Är det någon som vet vad i hundan dom gör vakna nu?
om jag vore en fågel skulle jag göra som mämi & päpi,
flytta mer söderut när det blev kallt.
eller, gå i ide eller något sånt.
Men hey, that's just me.

---

Tänkte mycket på det där lilla,lilla bubblet igår,
vill känna så igen!
Jag längtar så enormt tills bullen sparkar där inne,
så jag får känna honom(okejdå, det är inte bevisat att det är en pojk än,men jag tror stenhårt på det!).
Om bara 4 dagar (!) är det stora ultraljudet,
jag är jättenervös samtidigt som jag längtar ihjäl mig!
Är självklart jätterädd att något är fel,
men längtar massor efter att få se vår lilla bulle där inne i magen.





Igår tittade jag & D på vår ev. barnvagn,
en Emmaljunga Cangaroo City.
De hade tagit hem den på Babyland i den färgen vi tror vi vill ha, offroad.
Färgen är lite småskum, först är den jätteful men när man sen har vant sig så är den ju faktiskt mycket roligare än att ha en i helsvart. Ja, jag gillar nog färgen nu när jag tänker efter.
Hur eller hur, jag som verkligen inte är en van barnvagns-körare, tänkte att oj hur ska jag kunna känna om den är bra eller inte?
Tur att D har ungefär hundra småsyskon & vi provkörde lite i affären,
vi måste sett löjliga ut. Gå runt med barnvagn utan en skymt till en unge i.
Men snart så, om bara några månader <3
Vagnen var riktigt bra & otroligt lättstyrd, jag kunde svänga med den med bara EN hand!
(det kanske man kan med alla barnvagnar, men jag tyckte det var tufft).
Så änsålänge lutar det åt den vagnen,
men vi får se. Det är ju som sagt ett tag kvar tills bullen ska ut ur ugnen, hah!

Nu ska jag ta ett glas kall mjölk här på jobbet, yums!

Kommentarer
Postat av: gotteochvi♥ GRAVID IGEN!

sv; vad roligt, grattis! Är det din första bebis? jag är i v.19 idag. Jag är beräknad enligt mens den 17 juni. Vi skall på UL nu på tisdag!



De 14 första veckorna har jag varit som en kräkandes zombie men nu börjar det bli bättre. Jag har dock dåligt blodvärde och lågt blodtryck så jag har ofta svimkänslor och är trött. Hur mår du?

2010-01-16 @ 09:12:22
URL: http://gotteochvi.blogg.se/
Postat av: moa

fin blogg!:D

2010-01-16 @ 09:19:00
URL: http://aamelasmoa.blogg.se/
Postat av: gotteochvi♥ GRAVID IGEN!

sv; men gud så roligt -det är ju precis när jag skall ha! absolut skall vi följas =) är det er första bebis?



Ja, jag känner rörelser. jag kände rätt tidigt med algot oxå, i v17. skall ni ta reda på kön?

2010-01-16 @ 13:22:46
URL: http://gotteochvi.blogg.se/
Postat av: Tova

Jaa, det kan nog absolut vara bebisen du kände - men samtidigt är det ju så svårt att vara säker, minns själv hur jag tvivlade hela tiden... så det är nog bäst att bara ha tålamod, rätt vad det är så känner du hårda sparkarna hela dagarna... i flera månader ;)

Ja, jag har hela tiden varit inställd på att gå över tiden, hihi. Så typiskt som du säger, när man är så otålig. Men vissa får ju faktiskt redan i v. 38, och man hade ju HOPPATS på att vara en av dom ;)

La till dig i BF-listan på min blogg förresteb, hoppas det är ok? ;)

2010-01-16 @ 17:09:33
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Rebecka

Grattis till graviditeten! Har du någon bild på magen?

2010-01-19 @ 20:40:27
URL: http://raggardrottning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!