hemska olycka!

2010-01-25 |06:37:26
igår var vi i Bettna all day long,
jag frös & frös. Som vanligt.
Jag & Amanda drack hundra koppar te,
som hjälpte en stund.
(fick kissa ett antal ggr , men det var det värt!)

När vi åkte hem från Bettna hade vi med oss släpet fullt med ved på,
som D skulle lämna hos några i Bryngelstorp.
Vi slår adressen på D's gps & den visar såklart snabbaste vägen,
som då var via motorvägen.
Så vi svänger upp & helt plötsligt är vi fast vid "Hållet" där det blinkar,
&  är fullt av poliser/räddningsledare/ambulansmän osv.

Någon har alltså kört av vägen, voltat ner på ån,
& bilen är nu under isen i vattnet.
Så otroligt hemskt,
vi hade sån otur att vi stod längst fram i den mil-långa kön som skapades när poliserna spärrade av vägarna från båda hållen,
så vi såg ALLT.
Då menar jag verkligen allt!

Vi såg hur en person kommer upp från kanten ,
chockad men vid liv.
Vi ser sen hur de kommer med en person i taget på varsin bår,
helt livlösa efter säkert 30-40 minuter.
Förmodligen var dessa personer redan döda när de togs upp ur vattnet,
jag vill inte ens veta hur kallt det var där nere.
Ambulansen stod ca 5 meter framför oss,
så vi såg hur de gjorde hjärtmassage på en av personerna,
& hur poliserna skakade uppgivet på sina huvuden.
usch, det var verkligen hemska att se,
ändå kan man inte sluta titta.

Tillslut hade dom fått upp alla & efter 30 min till så släppte de på trafiken igen,
& vi åkte & lämnade veden .
Det kommer så många tankar när man har sett något sånt här,
sett hur jävla fel det kan gå.
Jag lovade mig själv att ALLTID hålla hastigheten & ta det extra försiktigt just vid den platsen,
eftersom den är väldigt olycksdrabbad.
& jag tror jag fick D att lova mig att han skulle göra detsamma.
Mina tankar gick också till dom i bilen,
vilka var dom? Hade dom barn? Vad händer med dom nu?

Usch,tankarna snurrade som sjutton & min redan lilla huvudvärk var nu enorm.
När vi kom hem var det marsch i säng som gällde,
men somnade inte förrän väldigt sent & har sovit väldigt oroligt inatt.

Shiet,vilket långt & djupt inlägg det blev idag,
var tvungen att skriva av mig lite.

bebisen buffar lite i magen nu,
åh vad jag älskar dig bebis!
& pappa älskar dig också,
det sa han i morse till oss <3


Nej,nu blir det en kopp te för att skingra tankarna lite!

Alla där ute: Kör försiktigt!


bild tagen med min mobil,skitsuddig

Kommentarer
Postat av: Samira

All heder åt sjukvårdarna! Det värsta måste verkligen vara att hjälpa till, utan resultat. Att det redan är för sent. Men då har man iallafall Försökt. Jag hatar sånt här. hatar hatar hatar! När unga människors liv tas, speciellt i en sån här tragisk, onödig olycka. Naturen är grym. Man måste respektera den. Hoppas allt är bra med dig och bebben gumman. <3 Tänker på er! Kommer och hälsar på snart. <3

2010-01-25 @ 14:02:40
Postat av: 18 år och gravid

SVAR: Jag bor i Göteborg, lite långt från dig, men om du e nere i göteborg SKRIV! :)



KRAM

2010-01-25 @ 16:28:13
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: N I N A

Åh fy fan va hemskt! :(

2010-01-26 @ 10:54:29
URL: http://nicaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!