It smells good

2010-01-26 |19:45:34
åh herremingud vad bra jag är!

Jag har gjort egen potatisgratäng,
med lite extra grädde. 
se tog jag fram en bit fläskytterfilé som jag marinerade i olivolja, rosmarin & vitlök.
Jag stekte på köttet så det fick en yta (det har jag lärt mig på jobbet) & sen skjuts in i ugnen tillsammans med marinaden. 
det luktar så himla gott här hemma nu,
jag sitter & sniffar.
Twoface ägnar mer uppmärksamhet till ett chokladpapper på golvet,
marabou med luftbubblor.. åååh, gott!
(drömmer mig bort till en chokladvärld..)
Nu får D faktiskt ta & komma hem snart,
iallafall tills maten är finito.
vilket den bör vara om cirkus en halvtimme,
jag längtar!
Efterrätten blir självklart en varsin semla.
gud vilken bra hemmafru jag skulle bli,
om det nu skulle bli så någon gång.
Ja,jävlar. 
Ibland är jag bara för bra.
Kommentarer
Postat av: Michelle

Vaaad duktig du är då, smarrig marinad till köttet!!



Haha men ja, sådär är robban också. Så fort de börjar rinna ner en tår så frågar han snabbt & retsamt gråter du??? ehm mja ne..och så asgarvar åt mig, haha! Han fattar inte hur man kan gråta så lätt, eller till nåt program...suck ;-)



Du grattis till graviditeten Märy :) vad mysigt!

krams

2010-01-26 @ 20:14:09
URL: http://micheellejohansson.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du kommer att bli lika duktig som mamma pa att laga mat. puss

2010-01-27 @ 06:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!