H J Ä L P

2010-07-06 |09:27:00
Inatt (00.00) gav vi Leo ersättning för första gången, eftersom min mjölk var slut.
det gick hur bra som helst, duktiga killen hade inga problem att ta flaskan, skönt!
han sov sen till 04.00, då han vaknade & var hungrig igen. Min mjölk hade inte kommit ordentligt då så jag ammade/vyssade/gungade/byte blöja ända tills klockan 06.45!
Sen fick jag sova till 8-tiden ungefär. Alltså totalt ca 4 timmars halv-sömn inatt.
ska det vara så?
jag är nu helt slut & börjar fundera på ersättning igen,  att alltid ge det utom morgonmålet då mjölkstationerna är sprängdfyllda.

Kan man göra så?
tankar tack? hur orkar/orkade ni?


Kommentarer
Postat av: jossan

klart att du kan göra så.. man måste vara lite ego annars orkar man inte.. Så ge ersättning när du inte har tillräcklligt med mjölk, så kommer du att få sova med.

2010-07-06 @ 09:44:37
Postat av: Anonym

Jag ville bara morgon o kvälls amma. men min mjölk försvann ganska snabbt när jag gjorde så. Så Börjar du med de måste du vara medveten om att de kan bli så att amningen är över för er. Vilket ioförsig inte behöver va nått dåligt. har man frösökt o känner man inte orkar mer o inte kan ge sitt barn de bästa så är de mer än tillräckligt!! Du kan ju pumpa ur när du har mjölk o spara i frysen om de är just att du vill han ska ha modersmjölk!

Som ny förälder är man så osäker. Men de är bara att skita i andra o va de säger. man ska köra på de som man själv tycker känns rätt!

2010-07-06 @ 10:33:45
Postat av: 19 år och nybliven mamma

ger alltid ersättning utan tvekan om jag ej har mjölk. de viktigaste är en glad o nöjd mamma o en nöjd o glad bebis! :)

2010-07-06 @ 11:19:07
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Om du vill ha kvar amningen och få igång mjjölken så amma först en liten stund o sen ge ersättning, annars så ge ersättning under dagen och amma när du vill.. men risken finns att mjölken sinar fortare.

Hoppas att ni får en bra balans och jag önskar er all lycka =D Kramis

2010-07-06 @ 12:51:50
URL: http://miixs.blogg.se/
Postat av: Emma

klart du ska ge ersättning om barnet inte blir mätt. en glad mamma gör en glad bebis.

Och inget själviskt med det, det handlar ju om att överleva...;)

2010-07-06 @ 16:53:00
Postat av: Sandra - mamma till Minéa

Vi började ge ersättning efter varje amning efter när Minéa var två dagar eftersom hon inte var nöjd med enbart min mjölk. Sedan fortsätte vi så, men efter nån vecka blev hon kinkig när hon skulle ta bröstet (antagligen för att hon vant sig med flaska) så då började jag pumpa ur mjölk och gav henne i flaska+lite ersättning. Men efter två månader började min mjölk att sina och tillslut tog den slut helt så nu får hon enbart ersättning.

Från den dagen vi började ge ersättning har hon varit hur nöjd som helst, hon sover 7-9 timmar varje natt.

Så jag tycker absolut att du ska ge ersättning om du vill det.

Sen finns det såklart vissa som tycker att man är en dålig mamma, det har jag fått höra ett antal gånger. Men skit i dem, man vet själv vad som är bäst för sitt barn och en själv.



Lycka till :)

2010-07-06 @ 22:36:29
URL: http://bluebirdfairy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!