hem ljuva hem!

2010-07-27 |18:24:37
yep, nu är vi tillbaka på hemmplan igen.
vi åkte med morgonbåten imorse vid halv tio & har i stort sett färdats hela dagen.
det blev sex stopp på vägen ;

1. vi fick vända till en mack som vi åkt förbi eftersom olje-lampan började lysa, så det var dags att fylla på.
2. vi stannade till längs vägkanten eftersom Leo var skithungrig & ett hjul(däck?) lät skumt.
3. vi stannade till på Ringarum & tog en varsin korv & jag slog en drill.
4. vi körde in på närmaste busshållsplats när vi upptäckte att vi hade en geting i bilen.
5. vi hälsade på lite snabbt hos Frugan i Norrköping, alltid lika trevligt!
6. Vi körde in på bmw där D kollade om dom hade något-som-behövdes-till-däcken/hjulen.

SEN var vi hemma, gott folk.


Nu är D i bettna & kirrar med bilen,
jag & leo stannade hemma för att chilla järnet.
leo gurglar & pratar lite för sig själv i babysittern här bredvid mig,
& jag ska ta tag i det roligaste vi alla vet - betala räkningar såklart!
(lyckodans)

Hur som,
här kommer lite bilder från vår mini-semester med start i Oskarshamn & sen vidare till Ungskär (ön vi var på).
Se & njut!

vi sov över i Oskarshamn & Leo tog upp hela sängen, den lilla grisen.
------
Leo övade nacken på pappa D's mage
---
Leo är sjukt morgontrött, sötgrisen!
-------
När vi skulle ut med båten till Ungskär TOKREGNADE det,
så Leo fick lite käk i bilen medans hans mormor&morfar handlade den sista maten.
-----
.. & sen testade han att köra en stund,
ända tills han dunkade emot tutan & mammamäry skämdes en skvätt eftersom vi stod på en ganska stor parkering.
----
Leo & Pappa D sover gärna lääänge på morgonen ;)
-----
Vi löste en del korsord. .
-----
... & spelade alfapet, vem som vann hör inte hit! 
(eftersom det inte var jag)
----
Leo med sin morfar, & söta lilla mormor i bakgrunden :)
------
Dag 2 kom solen äntligen fram, skönt det!
jag & D  spelade alfapet i solen. Återigen vill jag inte säga vem som vann. .
-------
Leo var med i solen (under en filt) en pyttestund, här har han precis fått käk & ska läggas tillbaka i vagnen.
------
sötungen där!
-------
Sen fick han somna om i sin vagn
------
Pappa D busar med lillgrisen!
------
jag , D & Leo tog en mysig kvällspromenad, åh vad jag älskar den här ön!
-----------
Här är vår underbara utsikt på den lilla ön,
kan man göra annat än att älska det?
------
& idag bar det av hemåt igen!
------
Det var ett ganska stort bildregn,
hoppas ni tyckte om bilderna.
Tjingeling!
Kommentarer
Postat av: Rickard

Snacka om äventyr! =) Härliga bilder du tagit också! =) Diggar den när Leo kör! Hoppas han inte är lika glad på gasen som Dennis! ;)

2010-07-29 @ 16:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!