idag

2010-07-01 |09:24:28
Idag är det en stor dag för mig & lillgrisen,
vi ska till bvc för första gången.
spännande!
det blir också en utmaning att gå med vagnen till bvc & tillbaka,
eller att överhuvudtaget ta en så "lång" promenad.
jag läker med & mer i taggbollen, som börjar tappa taggarna.
jag tänkte på det, var tar stygnen vägen egentligen?
visst, dom försvinner av sig själva, men alltså, löses dom bara upp eller tappar man dom?
för isåfall borde jag ju ha "hittat" dom? eller? någon som vill förklara för en ovetande själ som jag?


Haha,justja!
inatt sov Leo helt underbart bra,
vi somnade vid 22-23tiden någongång.
Sen sov han hela natten, utom när han gnydde lite vid 2-3 tiden.
Då ammade jag liggandes, han snuttade en litenliten stund & sen somnade han om.
Sen sov vi till 7, då jag matade honom & sen gick vi upp.
Då bytte jag blöja på honom, men det var så jädra mycket bajs så jag höll honom & sköljde av honom vid badkaret.
sen smörjde jag in honom lite med babyolja på rumpan, sen tog jag upp en blöja & la bredvid honom.
Poff, så kissar han ner hela sig själv, blöjan & mig.
Så, jag torkar av honom & tar fram en ny blöja, som han sen också kissar ner!
han kissade alltså TVÅ ggr i rad på typ 3 minuter, den lilla grisen.
till slut har jag bytt färdigt på honom, fått på honom lite kläder & lagt honom i sin mysfilt i soffan,
då hör jag det - BRRRRR
...bajsblöja!
Hahah, man kan ju inte göra annat än att skratta åt honom. 
mammas kiss&bajspojke.

nu blir det att plocka lite här hemma,
tömma spjälsängen som just nu är överfull av mina & D's kläder.
(fråga mig inte varför..)

tjingeling!
Superdupermagen, en vecka innan Leo kom ut <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!