pics

2010-07-07 |19:40:27
Är dom inte bara för söta?

Jag har ännu en fråga till alla er där ute,
jag ammade Leo nyss tills det inte kom mera mjölk.
då gav jag honom ersättning, han käkade ungefär 60 ml.
efter det så rapade jag honom & gungade lite, för att sen lägga ner honom på filten.
Han somnade & verkade hur nöjd som helst,
sen hör jag hur han får kvällningar så jag tar upp honom & poff!
KASKADKRÄKS över hela mig,honom & soffan! 
Varför blir det så? varför kommer det så mycket kräks?
Finns det någon smart själ som vill berätta det för mig?

nu ligger han & gurglar här bredvid mig,
så han verkar inte lida alltför mycket iallafall :)
tänk att han blir tre veckor idag,
tre hela veckor. herregud så fort det går!
mammas lilla kille börjar bli stor nu <3
Kommentarer
Postat av: Manda

Lillkillen åt säkert för mycket, han var säkert redan nöjd efter tutten men ville snutta en massa. SÅ gjorde Alma i alla fall i början. Hon överåt och det gjorde att hon kräktes. Alla barn är ju olika men otroligt underbara!

2010-07-07 @ 19:54:12
URL: http://dokiminkxmanda.blogg.se/
Postat av: 19 år och mamma!

Wille kräks jätte mkt också ibland efter maten, de kan vara att de äter för mkt, eller att magmunnen är lite omogen så den inte sluter tätt. Bara bebisarna går upp i vikt så e de ingen fara :)

2010-07-07 @ 20:08:21
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: Emma

han fick nog i sig för mycket för snabbt helt enkelt...Inget farligt och kommer hända många gånger...=)

2010-07-07 @ 21:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!