sömn

2010-07-17 |16:59:59
Det är helt galet att man är så beroende av sin nattsömn.
Jag har haft "nattpasset" som d & jag kallar det, i tre dagar nu.
det betyder alltså att jag inte ens väcker D när Leo vaknar,
utan byter blöja, matar, rapar & försöker "söva" Leo igen helt utan att göra några högre ljud så D ska vakna.
Ibland svårt,ibland inte. 
Men det betyder att jag har sovit runt 4-5 timmar varje natt, ibland någon timme mer & ibland någon mindre. 
Så idag var jag som en vandrande zombie! 
Vi var på loppis imorse/fm & fyndade grejer, tex en ordentlig amningskudde (lycka!!) till mig & grillspett till oss. 
Efter loppisen somnade Leo som en stock & jag gick upp med honom till rummet vi sover i här i Bettna,
& poff -så somnade jag också. 
Efter en timme väckte D mig, för då var det lunch. Så jag åt, & sen däckade jag igen & sov tills nu.
Otroligt välbehövligt faktiskt, och sjukt skönt må jag säga!
Leo sover fortfarande som en liten gris, han är nog inne på 5e timmen nu. jag tycker däremot att han kan vakna snart, för mina mjölkstationer sprängs snart!

Ikväll blir det grillning & mys i solen, hade vi tänkt iallafall. 
Well, det kanske blir mys under taket på altanten, med en filt för min del, men mys ska det bli iallafall!
Justja, jag tror jag har glass-abstinens. Igår när vi åkte hit, så stannade vi först till på Lidl eftersom vi skulle handla saft till D's mamma. Jag tar ett varv i affären & ser till min förskräckelse att dom inte har pinn-glass! Bara stora förpackningar, dom sålde inga styck-glassar alls! SKAM LIDL!
Så jag blev helt chockad & småsur, då säger D "Men vi behöver ju inte alltid köpa glass?"
Pah,det vet väl jag med. Men när det är apvarmt så är det himla svalkande & gott med glass, faktiskt.
Och nu, när jag slumrade, drömde jag om glass! 
herregud någon, ge mig en (helst ett kilo!) glass!
Det är inte lätt att ha i-landsproblem alltså ..


Nu ska jag försöka väcka lillgrisen innan jag läcker ner allting omkring mig,
sen ska jag ringa mamma & se hur dom har det på vår underbara sommar-ö.

Ha en bra & molnig/regnig/blåsig lördag,
det ska jag ha!
Kommentarer
Postat av: N I N A

Haha Marre du är och har alltid varit en glass-narkoman ;D

2010-07-17 @ 21:00:37
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: anonnym..

Ett tips är att kanske köpa en sån där bröst pump så kann du pumpa när du behöver och servera lillen när han behöver! =)

2010-07-20 @ 18:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!