LEO

2010-06-28 |11:13:44
Idag har vår lillgrabb namnsdag!
Något som varken jag eller D hade den blekaste om,
det hade däremot mina kompisar.
Ews, Lina & Fru har redan smsat & grattat honom.
Är man en dålig förälder som inte har koll på när ens son har namnsdag?
äh, jag tror inte Leo lider alltför mycket faktiskt.
Han ligger här bredvid mig & gurglar & kikar runt.
Det är inte klokt vad han utvecklas, dag för dag!
Han är liksom mera "med" nu, han tittar på mig när jag pratar med honom & man märker att han "lyssnar".
Hur som, han blir mer & mer utvecklad, vår lilla skrutt!


förut så bytte jag blöja på lillgrisen (nytt smeknamn pga att han nöffar när han är hungrig),
sen bar jag in honom till soffan & skulle amma. 
Vad händer då? 
BRRR!
...Världens blaja-bubbel i blöjan!
hahha, jag såg verkligen hur han tog i också,
sötgrisen! 
Tänk att man tycker att det är sött med bajs,
det är ju helt sinnessjukt. 
Det måste vara något som kommer när man är förälder, eller?


Kommentarer
Postat av: Rebecca - mamma till Tove

När våran lilla dotter ska bajsa så gallskriker hon för att hon får så ont när tarmarna arbetar. Tydligen är det vanligt när dom äter ersättning också... Det är hjärtskärande när hon skriker :(

2010-06-28 @ 13:07:18
URL: http://rebeccathoren.blogspot.com
Postat av: N I N A

Grattis Leo :D

2010-06-28 @ 14:57:53
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: 19 år och nybliven mamma

svar: jaa kom ihåg att wille var torr också, men de går över när de fått i sig mjölk o fått mer fett. huden ställer väl typ om sig :)

2010-06-28 @ 15:41:21
URL: http://mittlivv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!