mjölkfabrik?

2010-06-19 |21:58:34
Helt plötsligt,
det var nästan så jag hörde hur det sa poff,
så blev mina bröst jättehårda, varma & stora som sjutton.
OCH, det värsta, fy sjutton vad ont det gör!
ni är så duktiga på att kommentera, alla ni som läser,
så jag vänder mig till er ;
finns det något man kan göra emot den här smärtan i brösten?
(förmodligen inte, för jag antar att det är heeelt normalt precis som allt annat?)
usch jag har världens hormonnergång just nu,
vill bara gråta & skrika för allt.
huhu, inte skoj.
Kommentarer
Postat av: Joanna Åndberg

Hejhopp!



Vill bara kika in och säga stort grattis till lilla Leo, vilken sötnos.



All lycka till er!



Kramar Joanna.

2010-06-19 @ 22:25:24
Postat av: Jacqueline - 18 år och blivande mami

Ring BVC eller amningshjälpen :)



Hoppas allting går bra, kramar!

2010-06-20 @ 05:06:00
URL: http://jacquii.blogg.se/
Postat av: Catrin

haha jag blev också chockad när tuttarna helt plötsligt kändes som dom hade vuxit tre storlekar och va super tunga och gjorde ont.. Brösten har ju inte ställt in sig på hur mycket Leo äter än, därför känns dom så stora och superfyllda.. men jag pumpade ur mina lite så trycket släppte lite, (men jag vågade inte pumpa ur för mycket och för ofta, för då tror väl brösten att Leo äter så mycket och fortsätter producera så mycket..) men sen är det bara att låta Leo äta också.. om du inte har någon pump kan du ställa dig i duschen och typ massera tuttarna så det kommer ur mjölk, så släpper trycket lite också, (men pump är jättebra tycker jag fast det kan va lite svårt att få till det rätt i början).. men som alla säger också, det blir bättre även om man inte riktigt tror det just nu kanske!! hihi kram på er!

2010-06-20 @ 11:17:25
URL: http://catrinwarg.blogg.se/
Postat av: 19 år och nybliven mamma

Se gjorde så jäkla ont för mig typ 4 dagen då min bröstmjölk kom igång, jag låg med ylle tröjja, håll dem varma o ligg still, de e mjölken som kommer igång, går över tills imorn eller övermorgon :)



kraaaaaam

2010-06-20 @ 11:55:05
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: Tova

Åh, detta hade jag helt missat! Stort grattis till er fina pojk :)

Och, ja det där med spända hårda bröst är ju inte så himla kul i början, men det jag kan säga är iaf att det lugnar ned sig ganska fort ;) Nu trivs jag superbra med att amma, och jag njuter så länge jag kan av mina runda fylliga boobs! Haha!

Kram

2010-06-24 @ 19:18:19
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!