Student & slemmis

2010-06-11 |18:48:38
åkte in till mvc förut idag,
för att kolla mitt blodtryck.
Dom trodde först att jag kunde ha havandeskapsförgiftning eftersom jag mår så sjukt illa,
men blodtrycket var bra så det var ingen fara där inte.
Illamåendet är förmodligen pga L som röjer runt där inne & att L kommer åt någon nerv eller så,
det är ju himla trångt där inne i magen nu så det är kanske inte så konstigt om man tänker efter.

Jag försökte få barnmorskan att kika lite mellan mina ben,
för att se hur livmodertappen såg ut & om jag möjligen öppnat mig pyttelite.
Men icke då, hon ville minsann inte pilla mig i kissen!
Hon menade att det inte spelade någon roll, det händer när det händer.
& jag vet ju att hon har så rätt,
men det hade varit så skönt att få höra "Ja, livmodertappen är utplånad & du är öppen 1 cm".
puh, det är alltså bara att vänta.

Jag tror däremot att min slemmis har börjat lossna,
& det är ju alltid ett litet minitecken på att det är på g.
(även om det kan ta säkert en vecka innan L kommer ut)
tänker inte gå in på detaljer, det är alldeles för eeuh,
men jag tror till 99% att den börjar lossna & komma i små"bitar" nu.
Hoppas!


Nog om preggoäckelgrejer,
för idag tog ju Nyköping studenten! 
Grattis till alla er, fan vad ni är bra & allt vad det heter!
Jasses lillsis tog studenten & jag crashade den lite,
här kommer lite bilder :



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!