Tristess & negativanisse

2010-06-12 |11:09:17
Jag har sjukt tråkigt här hemma.
Illamåendet går upp & ner,
L röjer som sjuttsingen i magen på mig.
tycker att L kan komma ut & röja lite utanför istället,
det vore himla mysigt!

Jag har övervägt att göra massor med saker faktiskt.
men det är som om det sitter en NegatiNnisse på min axel,
så som en djävul sitter på någons axel på tecknade filmer.
Jag har också en liten ängel, fast det är väl mer den Realistiska Nissen.
Typ såhär låter deras konversationer mellan mina axlar :

RN: vi kanske ska ta & dra fram dammsugaren & dansa en liten tango?
NN: ursäkta?! jag är höggravid & får ont av att tänka tanken!

RN: diskberget måste ju tas hand om, vi kanske skulle ta & ge oss på't?
NN: Vafalls?! det är ju D's tur, jag tog ju ett berg igår!

RN: om vi skulle ta & börja på den där inköpslistan så den för en gångs skull är färdig tills D kommer hem?
NN: Äh, han är ju van vid att vi aldrig är färdiga med den ändå, varför skämma bort honom nu?
RN: Men vi kanske skulle laga något lunchaktigt iallafall? är du inte hungrig?
NN: men åh, då måste vi ju resa på oss! -suck-


Ungefär sådär går konversationerna mellan dom,
rakt över mitt huvud.

Vadå? Schitzo? jag?
Kommentarer
Postat av: N I N A svarar

Haha ja usch fy sjutton, det måste ruinera er!! Shit det är inte bara ett stort steg i livet utan i ekonomin att skaffa bebis ;)



Tycker L ska ta och titta ut nu, :D

2010-06-12 @ 11:13:04
URL: http://nicaah.blogg.se/
Postat av: Spiderchick

ja du, det där känner jag igen :)

2010-06-12 @ 11:29:23
URL: http://spiderchick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!